به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت : از یک سال گذشته تاکنون تجمع و اعتراضهای کارگری به طور چشمگیری در استان کاهش یافته است.

 مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به حل و فصل اختلافات کارگری و کارفرمایی خاطر نشان ساخت :حمایت از اشتغال و تولید و رفع مشکلات کارگری با سیاست سازشی در دستور کار قرار گرفت و در این مدت بیش از ۵۰ درصد دعاوی از طریق صلح و توافق خاتمه یافت

پنج هزار و ۱۸۲ فقره بازرسی از واحدهای کارگری

وی افزود: چهار ماه ابتدای امسال پنج هزار و ۱۸۲ فقره بازرسی از واحدهای کارگری صورت گرفته که حتی یک مورد ارجاع به دادگستری و مقام قضایی در این خصوص وجود ندارد.

آشتاب حضور بازرسان اداره کار را مشاوره ای و با دیدگاه رفع مشکلات دانست و گفت: همچنین امسال حوادث ناشی از کار به ۴۶ مورد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: در۲ سال اخیر ۲۱۲ میلیارد تومان تسهیلات  اشتغال روستایی به یک هزار و ۱۵۳ طرح پرداخت شد که با بهره برداری از این تعداد، پنج هزار شغل جدید ایجاد میشود.

آشتاب با اشاره به راه اندازی ۲۰ طرح تعاونی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان و ۲۲۹ فرصت شغلی طی هفته تعاون اظهار داشت: به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز از مجموع ۱۳۶ میلیارد تومان سهمیه استان تاکنون ۷۳ میلیارد تومان با پیش بینی ۲ هزار و  ۴۴۹ شغل  پرداخت شده است

۲۰ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی به سه هزار و ۳۸۲ نفر پرداخت شده

وی افزود: از سال گذشته تاکنون ۲۰ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی به سه هزار و ۳۸۲ نفر پرداخت شده که با اجرای طرح الگوی نوین در این حوزه، تسهیلات ویژه ای به بیش از سه هزار نفر با توجه خاص به زنان سرپرست خانوار اعطا خواهد شد.

۲ هزار و ۸۰۰ تعاونی صنعت، خدمات و کشاورزی با ۲۸ هزار نفر در لرستان فعال است

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1257750
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.