به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در این خصوص گفت: در پی گزارشات واصله از همیاران محیط زیست مبنی بر شکار ۳ راس کل و بز وحشی توسط یک متخلف زیست محیطی در شهرستان دلفان، یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با اخذ دستور قضایی، اقدام به بازرسی از منزل این متخلف نموده، که در حین بازرسی، مقداری گوشت شکار، یک قبضه اسلحه غیر مجاز کلاشینکف و یک قبضه اسلحه شکاری و مستندات بابت شکار بز کوهی از منزل این متخلف کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: با عنایت به محرز بودن جرم این فرد، پرونده وی پس از تنظیم صورتجلسه و بازجویی اولیه به دستگاه قضایی ارجاع شد.

حساسیت ویژه دستگاه قضایی در استان  نسبت به مسائل زیست محیطی


فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: با توجه به حساسیت ویژه دستگاه قضایی در استان لرستان نسبت به مسائل زیست محیطی و  پیگیری های بعمل آمده توسط ادره محیط زیست شهرستان دلفان، این متخلف به ۵ سال حبس تعزیری و پرداخت ۳۸ میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده و سلاحهای  کشف شده از وی شامل یک قبضه اسلحه کلاشینکف و یک قبضه اسلحه شکاری، به نفع دولت مصادره شد.

فتحی در ادامه افزود: با ارسال دادخواست اداره حفاظت محیط زیست دلفان به داگاه در خصوص پرداخت جریمه ضرر و زیان به محیط زیست بابت شکار ۳ راس کل و بز وحشی، مقام قضایی با توجه به مستندات ارائه شده و اعترافات متخلف وی به را به پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جریمه بابت ضررو زیان به محیط زیست و پرداخت هزینه دادرسی محکوم نمود.

مدیرکل محیط زیست استان لرستان در پایان با تشکر و قدردانی از زحمات دستگاه قضا در لرستان گفت: دیدگاه مثبت دستگاه قضا در لرستان نسبت به مسائل زیست محیطی و وجود شعب ویژه رسیدگی به تخلفات محیط زیست در دادگاه های سطح استان باعث تسریع در رسیدگی به پرونده های زیست محیطی و  برخورد قاطع با متخلفین در حوزه محیط زیست شده است.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1257167
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.