به گزارش ایرنا رضا زینی وند مقدم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هیچ نگرانی برای تحصیل دانش آموزان روستای چم‎مهردر اول مهر وجود ندارد.

وی بیان کرد: در جریان سیل فروردین ماه ۹۸ در پلدختر، ۲ مدرسه روستای چم‎مهردچار آسیب و یک مدرسه نیز تخریب شد.

وی اظهار داشت: با تلاش‎های انجام شده تعمیرات اساسی در مدارس سه کلاسه شهید خلیل طهماسبی و ۶ کلاسه شهید کلانتری این روستا انجام گرفته و این مدارس به صورت ۲ شیفت در سال‎تحصیلی جدید آماده تحصیل دانش آموزان هستند.

زینی وند ادامه داد: مدرسه ۲۲ بهمن روستای چم‎مهرکه در حریم رودخانه کشکان بود و در جریان سیل تخریب شد بنا به گفته مدیریت نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان از مکان قبل جابجا و در مکانی جدید در حال احداث است.

وی اضافه کرد: در جریان سیل سال۹۸ حدود ۳۱۰ مدرسه استان دچار آسیب شد که با تعمیرات اساسی تمامی این مدارس آماده بازگشایی در مهر ماه هستند و در خصوص تعداد ۱۱۳ مدرسه نیز که در جریان سیل تخریب شدند باید بخشی از این مدارس که در حریم رودخانه نیستند فرایند ساخت و بازسازی در همان مکان قبلی آن مدارس انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: مدارسی نیز که در حریم رودخانه هستند و امکان درجاسازی در آن مکان قبلی وجود ندارد با همکاری استاندار و مسئولان مربوطه امکان واگذاری زمین‎های پیش بینی شده با همت دولت و خیرین انجام شود.

وی افزود: مدارسی که در جریان سیل غیرقابل استفاده شدند نیز موضوع تخریب و در اختیار گذاشتن مصالح این مدارس نیز به صورت مزایده در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ساخت تعدادی از مدارس تا مهرماه به اتمام نمی‎رسد، اظهار داشت: تعداد ۱۷۰ کانکس و کلاس پیش ساخته پیش‎بینی و به مناطق سیلزده استان ارسال شده است.

۳۲۰ هزار دانش آموز لرستانی در ۴۲۰۰ آموزشگاه سال‎تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

۷۲۷۴/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.