به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز یکشنبه در جلسه ستاد اربعین استان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: اربعین کار بسیار عظیمی است که در عالم تشییع رخ داده لذا خادمین این حرکت عظیم باید بدانند برای چه شخصیت بزرگی خدمت می کنند.
وی ادامه داد: به شخصیتی خدمت می کنیم که امروز الگوی بشریت است لذا اگر ماهیت این کار را درک کنیم نوع خدمت رسانی ها نیز تفاوت خواهد داشت.
آیت الله میرعمادی با بیان اینکه تاریخ پیاده روی از ۶۰ هجری شروع شد اما در همه آن زمان ها محدود بود و جلوه خاصی پیدا نکرد افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این پیاده روی بعنوان بزرگترین اجتماع محبان اهل بیت معرفی شده و از سوی دیگر تاثیر گذاری های فردی عبادی و سیاسی بی نظیری به دنبال دارد.
وی اظهار داشت: این آئین نماد وحدت امت اسلامی و یک نوع قدرت نمایی برای شیعیان اسلام شده که باید آن را حفظ کرد لذا اگر برای تقویت جبهه مقاومت تلاش می کنیم این مراسم یکی از ارکان مهم این تقویت است.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: این استان بعنوان معبر زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و به دلایل گوناگون در اربعین نقشی کلیدی دارد که در این سالها عملکرد درخشانی هم در داخل و هم در خاک عراق داشته است.
وی حضور نسل جوان در این پیاده روی را بسیار موثر و مهم دانست و گفت: حضور جوانان در این رویداد مهم عظمت خاصی می بخشد که پیام آن رویکرد جوانان به معنویت و حرکت های عاشورایی و نهضت حسینی است.
آیت الله میرعمادی گفت: این پیاده روی یک حرکت بزرگ فرهنگی برای معرفت افزایی و بصیرت افزایی است تا پیوند مردم را با ولایت عمیق تر کند، از این رو وجود روحانیون در موکب ها باید با حساسیت بیشتری پیگیری شده و افزایش یابد.
وی اظهار داشت: ارائه برنامه های فرهنگی هم در مسیر و هم در توقف گاه ها مدنظر قرار گرفته شود همچنین مستند سازی اقدامات بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد زیرا هم در آینده موجب فخر و مباهات است و هم برای آیندگان ایجاد انگیزه خواهد کرد.
۷۲۶۴/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.