سید حسن ریاضتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش اجرای طرح هادی به حمایت جدی دولت نیاز داریم زیرا بسیاری از روستاهای شهرستان نیازمند اجرای این طرح ها هستند.
وی اظهار داشت: هم اکنون در حدود ۸۰ روستای این شهرستان در ۲بخش مرکزی و اشترینان بین یک فاز تا سه فاز طرح هادی عملیاتی شده است.
ریاضتی تاکید کرد: هم اکنون ۸۴ درصد از واحدهای روستایی بروجرد تبدیل به احسن شدند که این مهم بعد از زلزله سال ۸۵ و آسیب ۱۸هزار واحد مسکونی محقق شده است.
وی ادامه داد: همچنین هم اکنون ۱۵۴ واحد با تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریال و ۱۱۴ واحد با تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریال از محل طرح ویژه در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد قرار گرفته است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد بیان کرد: این بنیاد در سال گذشته اقدام به تکمیل پروژه ۷۲ واحدی مدد جویان بهزیستی نموده و پروژه ۵۴ واحدی انبوه سازی مسکن روستایی نیز هم اکنون در دست ساخت و تکمیل است .
ریاضتی اضافه کرد: تاکنون هشت هزار و ۲۴۷ جلد سند روستایی در این شهرستان صادر شده و این درحالی است که روستاهای شهرستان بروجرد دارای حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی بوده که از این تعداد ۳۴ درصد در روستاهای ۲بخش مرکزی و اشترینان دارای سند مالکیت هستند.
وی اظهار داشت: اکنون حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی فاقد سند مالکیت بوده که طرح سند دارنمودن با همکاری اداره ثبت واسناد بروجرد درحال اجرا است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بروجرد گفت: سالانه ۳۰۰ واحد مسکن روستایی در این شهرستان با تسهیلات ۱۸۰ و ۲۰۰ میلیون ریالی با سود پنج درصد احداث می شود.
ریاضتی اظهارداشت: این شهرستان با ۱۸۶ روستا دارای حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی بوده که از این تعداد ۳۴ درصد در روستاهای ۲ بخش مرکزی واشترینان دارای سند مالکیت هستند.
ریاضتی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸۶ روستای فعال در ۲بخش مرکزی و اشترینان این شهرستان وجود دارد که ۱۴۴ روستا بالای ۲۰ خانوار دارای مصوب طرح هادی هستند و ۵۰ روستا نیز افق ۱۰ ساله آنها به اتمام رسیده است.

ریاضتی اظهارداشت:  طرح هادی روستایی شامل اجرای آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش پیاده رو و دیوارحائل، زیرسازی و کانال سنگی است .

شهرستان بروجرد  با بیش از۳۵۰ هزار تن جمعیت و یک هزار و ۶۰۶ کیلومترمربع وسعت و ۱۸۶ روستا در ۲بخش مرکزی و اشترینان دومین شهرستان پرجمعیت لرستان واقع شده است.
۶۰۵۲/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.