به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد میرعمادی عصر جمعه در افتتاحیه دورمین دوره آموزشی تشکیلاتی طرح شهید شهریاری که در محل دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد، افزود: نقش اساتید دانشگاه در جریان سازی سیاسی و گام دوم انقلاب موثر است و حیات بشر به سه عامل عقل، علم و دین بستگی دارد.

وی با اشاره به این که هر ملتی از عقل و علم و دین برخوردار باشد سعادتمند و پیشرفته است، اضافه کرد: در گام دوم انقلاب به  دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم و پیشرفت علمی باید تقویت شود.

آیت الله میرعمادی اظهار داشت: تولید علم و توسعه علمی از تاکیدات مقام معظم رهبری است و اساتید دانشگاه نیز مسئولیت تولید علم و دانش را بر عهده دارند و باید پاسخگو باشند که در این راستا دانشگاه ها نباید نسبت به مسایل سیاسی بی تفاوت باشند.

وی بیان کرد: اساتید باید مسائل و جریانهای سیاسی را بشناسند که بدون شناخت این مسائل نمی توانیم انقلابی باشیم و جریان انقلابی و ولایی باید در گام دوم انقلاب کارهای بزرگی انجام دهد و جریان های سیاسی غیر انقلابی به دنبال اشرافی گری بوده اند و مصداق های آنان وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: حساس نبودن به ارزشها و منکرات از دیگر ویژگی های و تشکل های غیر انقلابی است، تمایل به غرب و آمریکا نیز از ویژگی های دیگر تشکل های غیر انقلابی است که این تشکل ها اعتقادی به شعار مرگ به آمریکا و اسرائیل ندارند و مسئله دشمن را توهم می دانند.

وی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب تشکل های غیر انقلابی جایگاهی ندارند و منشور گام دومی که رهبری ترسیم کرده است مخصوص تشکل های انقلابی و ولایی است که مهمترین مشخصه تشکل های انقلابی اعتقاد به اصل ولایت فقیه است و فرق بین تشکل های غیر انقلابی و انقلابی در پذیرش اصل ولایت فقیه است.

آیت الله میرعمادی افزود: در کنار مسئله ولایت فقیه ۲ اصل استکبار ستیزی و مقاومت و ایستادگی بسیار مهم است و مقاومت، سیمای تشکل های انقلابی است و باید توجه داشت که انقلاب اسلامی ایران به سرعت در حال پیشرفت است و اگر می خواهیم عقب نمانیم باید باید با انقلاب پیش رویم.

وی اظهار داشت: امروز رهبران مقاومت اسلامی در منطقه به ایران می آیند و با رهبری بیعت می کنند و این نشانه پیشرفت انقلاب است و در گام دوم انقلاب وقایعی مانند محو اسرائیل اتفاق خواهد افتاد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر این که انفلاب در چهار مرحله پیروز شد افزود: مبارزه با طاغوت، ‌مبارزه با منافقین، مبارزه با صدام و جنگ، مقابله با فتنه  و امروز مرحله پنجم است که رویارویی با استکبار جهانی و شیطان بزرگ است و امروز پیروزی از آن ماست و باید به دانشگاهیان و حوزویان شتاب بدهیم و انتظارات رهبری را در گام دوم برآورده کنیم.

وی با اشاره به این که مهمترین وظیفه گفتمان عدالت، پیشرفت و مبارزه بافساد است، گفت: فساد درون انقلاب را تهی می کند و مبارزه با فساد باعث امیدواری ملت می شود، دانشگاهیان باید موتور متحرکه نسل جوان باشند و امروز نسل جوان مورد هجمه شدید دشمنان است و بی تفاوتی یک گناه نابخشودنی است.
وی اظهار داشت: امروز زمانی است که تشکل های انقلابی با گام های استوار در میدان قدم بردارند تا به اهداف گام دوم انقلاب برسیم.

۷۱۹۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.