به گزارش ایرنا، عبدالرضا بازدار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  ۱۹۵ هزار هکتار گندم دیم، ۴۹ هزار هکتار گندم آبی، ۱۲ هزار هکتار دانه روغنی کلزای آبی، ۱۰ هزار هکتار کلزای دیم و ۱۰۰ هزار هکتار جو دیم در کشت پاییزه امسال کشت می شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم شامل تامین نهاده‌ها از جمله بذر  اصلاح شده در ارقام مختلف برای گندم، کلزا و جو تامین و تدارک دیده شده و به کشاورزان استان توصیه و تاکید می شود از بذور اصلاح شده که توسط کارگزاران و با حواله مراکز جهاد کشاورزی توزیع شده، استفاده نمایند.

وی ادامه داد: کودهای شیمیایی به اندازه کافی تدارک دیده شده و با بانک کشاورزی جلساتی را برگزار کرده ایم که سرمایه در گردش لازم برای عملیات کاشت و تامین نهاده‌ها در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: برای تامین نهاده‌ها و عملیات کاشت محصولات پاییزه مشکلی در استان نخواهیم داشت و به اندازه کافی نهاده و تسهیلات لازم تدارک دیده شده است.

بازدار بیان کرد: تاکنون توسط شرکت غله استان و مدیریت تعاون روستایی استان لرستان مقدار ۲۹۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط ۵۰ مرکز خرید خریداری، جمع‌آوری و حمل شده است که مازاد بر نیاز استان می باشد.

وی گفت: سیل و کاهش شدید باران بهاری از دلایل کاهش خرید گندم در استان است، از اواسط فروردین ماه امسال باران مؤثری نداشته ایم و  به حدود ۲۰۰ هزار هکتار گندم دیم استان خسارت شدید  وارد شد و بالاتر از ۵۰ درصد دچار افت محصول رخ داد.

۳۲۱۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.