محمدرضا صفی خانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اقدامات ستاد در این مدت منجر به احیای ۴۴ واحد گردشگری، کشاورزی و صنعتی شده که سهم صنعت از این تعداد ۳۷ واحد با احیا یکهزار و ۱۹۴ فرصت شغلی است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری جدید برای احیا واحدهای راکد ۳۵۶ میلیارد تومان بوده تا از هدررفت و تضییع میلیارد ها تومان سرمایه در صنایعی همچون عظیم خودرو، یخچالسازی، نساجی، پرس، شیشه لرستان، فولاد الیگودرز، الکل فجر، مجتمع فولاد خرم آباد، فولاد چدن و صنایع غذایی گهر دورود جلوگیری شود.

وی با اشاره به ارتقا ظرفیت ۶۹ واحد تولیدی استان توسط ستاد تسهیل اظهار داشت: ۴۴ مورد از این تعداد صنایع بوده اند که با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد تومان ۱۲۵ فرصت شغلی جدید در واحدهایی چون زاگرس پوش بروجرد، آجرماسه آهکی پلدختر، فولاد پاسارگاد و فروآلیاژ ازنا ایجاد شده است.

صفی خانی گفت: کارگروه تسهیل سال ۹۶ تعداد ۹۵۷ مصوبه داشته که ۵۴۹ مورد آن اجرایی و از ۴۵۹ مصوبه این ستاد در سال ۹۷، تعداد ۲۸۵ مورد عملیاتی شده است.

۲۴۰ واحد معدنی و یکهزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال در لرستان وجود دارد که سهم این تعداد در اشتغال استان ۲۰ درصد است.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.