حجت‌الاسلام صادق جعفرپور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد حدود ۲۳۰ مبلغ بومی و مابقی اعزامی از حوزه علمیه قم، اصفهان و سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه هستند.
وی اظهار داشت: این مبلغان  که حدود ۷۰ تن از آنها مبلغه هستند، برای ترویج فرهنگ عاشورا، برپایی آیین‌های مذهبی، روضه‌خوانی و سخنرانی در مساجد این شهرستان فعالیت دارند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد بیان کرد: بیشترین اعزام مبلغ به مناطق مختلف شهرستان از جمله روستاها بوده تا بتوان به بهترین شکل ممکن در راستای ترویج فرهنگ غنی عاشورا گام برداشت.
حجت‌الاسلام جعفرپور اضافه کرد: مرثیه سرایی، مداحی و نصب پلاکارد و سخنرانی روحانیون اعزامی به مکان تبلیغی پیرامون مقام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا را از اهم برنامه‌های اجرا شده در این مراسم برشمرد.  

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۵۰ هیات مذهبی در این شهرستان در سامانه تبلیغات اسلامی ثبت شده و دارای شناسنامه هستند.

حجت الاسلام جعفر پور افزود: هیات های مذهبی دیگری نیز در شهر و روستاهای این شهرستان فعالیت دارند که تاکنون در سامانه ثبت نشده اند.
وی گفت: همچنین تاکنون ۶۰۰ مداح در شهرستان بروجرد ساماندهی و از این تعداد ۱۸۲ مداح با شرکت در سه دوره آموزشی مدارک سطح یک، ۲ و سه مداحی را کسب کرده اند.
رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد بیان کرد: این شهرستان دارای ۳۰۰ مسجد و حسینه و ۱۷ امامزاده است که در ایام ماه محرم با برپایی مجالس عزاداری از حال و هوای خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام جعفرپور اضافه کرد: از جمله برنامه های امسال دهه اول محرم برگزاری نماز ظهر عاشورا به صورت منسجم تر از سالهای قبل است.

۷۲۷۳/۶۰۵۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.