به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج الشتر در این آیین  از عید سعید غدیر خم به‌عنوان یکی از عیدهای بزرگ شیعیان یاد کرد و اظهار داشت: عید غدیر سند حقانیت شیعه است، ازاین‌رو برای احیای غدیر باید تمام تلاش و کوشش خود را انجام دهیم.

سرهنگ محمود یوسفوند با بیان اینکه در بحث غدیر تنها مسئله جانشینی امام مطرح نیست بلکه توجه کامل به مسئله امامت و استمرار حکومت اسلامی حائز اهمیت است، بیان کرد: اجرای بازسازی غدیر در شهرستان براساس روایات و با مشورت علما و کارشناسان خبره صورت گرفته است تا همه جوانب واقعه غدیر به صورت صحیح بیان شود.

وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که" غدیر کربلای عوام بود، کربلا غدیر خواص" اضافه کرد: در غدیر با آنکه بیعت گرفته شد اما جفا حاصل شد و در کربلا با آنکه بیعت برداشته شد اما وفاداری حاصل شد.

سرهنگ یوسفوند ادامه داد: وقتی غدیر فراموش می شود محرم برپا می شود و لذا محرم عزای نادیده گرفتن غدیر است.

به گزارش ایرنا، آیین بازسازی واقعه غدیر در شهرستان سلسله با حضور ۵۰۰ تن از هنرمندان و بسیجیان شهرستان برگزار شد.

«غدیر خم» نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که پیامبر بزرگوار اسلام(ص) در حجت الوداع، امام علی(ع) را «ولی» پس از خود اعلام کرد و ۱۸ ذی‌الحجه سال ۱۰ هجری قمری، سالروز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.

حضرت محمد مصطفی(ص) در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع و در آنجا حضرت علی(ع) را به‌عنوان وصی، برادر و جانشین خود از جانب الله معرفی کرد؛ عبارت معروف «هر آن‌کس که من مولای او هستم، پس علی مولای اوست» قسمتی از خطابه بلند غدیر است.

۷۲۶۵/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.