حجت الاسلام سعید مهدوی امین روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا  بیان کرد: جریان غدیر داستانی غیر قابل فراموشی است و پیامبر اسلام برگزاری حجه الوداع را بر همه بلادها و سرزمین ها اعلام کرد، مسلمانان زیادی از همه بلادها در حجه الوداع حضور داشتند و زنان و مردان زیادی برای حج باحضور پیامبر شرکت کردند.

وی با بیان اینکه حضور پیامبر در غدیر سه روز به طول انجامید تا افرادی که عبور کردند برگرند و افرادی که نرسیدند زودتر خود را به غدیر برسانند، اظهار داشت: پیامبر در غدیر خم برای اهمیت بر واقعه خطبه خواندند.

وی ادامه داد: خطبه کامل غدیر ۱۳ صفحه است و بر سپاس الهی و نعمت نبوت و رسالت تاکید کردند و تنها جایی که در قرآن خداوند بر نعمت منت گذاشته،فرستادن پیامبر  و رسالت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی عنوان کرد: درخطبه غدیر ۴۰ آیه از قرآن در شان نزول امام علی (ع) بیان شده است و ایشان نخستین فردی بود که به اسلام ایمان آورد.

وی افزود: در واقعه غدیر تمام صحابی و یاران پیامبر حضور داشتند و خطبه غدیر را کاتبان نوشتند و به نقل واقعه غدیر پرداختند.

وی با بیان اینکه یکی از راه های تبلیغ و تبیین غدیر ورود به گفتمان غدیر است، اظهار داشت: معرفی جانشین پیامبر برای هدایت امت اسلامی پس از ایشان یک ضرورت است و معرفی هارون برادر حضرت موسی برای یک دوره ۴۰ روزه تاکید بر لزوم جانشین پیامبر است.

حجت الاسلام مهدوی امین ادامه داد: درک غدیر نیازمند طی نمودن زمان و ایجاد صفای باطن و شفافیت است، در متون اسلامی تشیع به عنوان خاصه ذکر شده است و هرکسی نمی تواند شیعه را درک کند.

وی عنوان کرد: شیعه اهل بیت عصمت و طهارت دارای ویژگی های خاص است و دگرگونی در طول زمان ایجاد می شود که در دین اسلام عدد ۴۰ بلوغ و کمال را نشان می دهد.

وی با اشاره به نقش بانوان در تبلیغات دینی و حضور آنها در عرصه های دفاع از دین بیان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران پس از آن نیز بانوان نقش قابل توجهی ایفا کردند.

۷۲۷۴/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.