به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه مصلی الغدیر افزود: باید برای رفع محرومیت؛ برقراری عدالت  و پیشرفت تلاش کنیم که گروه های جهادی در این زمینه الگو هستند.

وی با بیان اینکه لرستان مناطق محروم بسیاری دارد اظهار داشت: در برخی نقاط از جمله  حاشیه های خرم آباد محرومیت؛‌ بیداد می کند و با ورود به منزل برخی از این افراد متاثر می شویم.

وی تصریح کرد:‌ مسولان باید همچون گروه های جهادی به نقاط محروم و حاشیه ای کمک کنند تا از حداقل امکانات برخوردار شوند.

امام جمعه خرم آباد همچنین با اشاره به عیدغدیر گفت:‌این عید  در منابع دینی سه تعبیر دارد و به عنوان بزرگترین عید در نزد خدای متعال؛ روز بیعت و عهد و روز تجدید میثاق با ولایت شناخته شده است.

آیت الله میرعمادی اظهار داشت: عید غدیر روز تعیین وصی و ولی برای حفاظت و صیانت از اسلام ناب است که باید دست در دست ولی گذاشت و عهد اخوت بست.

وی ادامه داد: اگر عید غدیر نبود اسلام گرفتار منحرفین؛ منافقین و مستکبرین می شد همچنان که در تاریخ دین یهود و بر کتاب تورات و انجیل تحریف شدند اما انتخاب علی (ع) برای ولایت و وصایت  اسلام را حفظ کرد .

وی عید غدیر را هنگامه ی یاس و ناامیدی منافقان و مستکبران دانست و افزود:‌ مومنان عیدغدیر را بزرگ بشمارید و جشن های مختلف را در منازل؛ مساجد و خیابان ها برگزار کنید.

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین دیدار هیات یمنی به ریاست  ‌محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله با مقام معظم رهبری را مهم دانست و تصریح کرد:‌ سخنگو با لباس یمنی و خنجری که نشانه قیام و جهاد در راه خداست به ملاقات رهبری آمدند در حالیکه از نظر امنیتی این اجازه را نمی دهند و پیام این نوع رفتار این است که تنها راه مقابله با متجاوزان و مستکبران جهاد در راه خدا می باشد.

آیت الله میرعمادی گفت: این حرکت نشانه ارزش قایل شدن برای مردم مظلوم یمن است و اثبات کرد یران و انصارالله در یک جبهه هستند.

وی افزود: سخنگوی یمنی  خطاب به رهبری اظهار داشت اطمینان می دهم تحت زعامت و رهبری شما تا آخر مقابل  متجاوزین ایستادگی می کنیم؛‌ که به این رهبری افتاخار می کنیم یک مجاهد یمنی ایتسادگی خود را تحت زعامت ایشان اعلام می کند..

وی همچنین با اشاره به آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی و اعزام وی به هند برای مداوا اضافه کرد:‌ او یک روحانی شیعه؛ انقلابی  ومجاهد اهل نیجریه است که بعد از پیروزی انقلاب تحت تاثیر افکار بلند امام (ره) قرار گرفت  و ۱۲ میلیون نفر را  در کشور خود شیعه کرد .

آیت الله میرعمادی این اقدام را یک حرکت عظیم برشمرد و گفت:‌ سه فرزند پسر این عالم را به شهادت رساندند و با حمله به حسینیه و تیراندازی و شهادت و عده زیادی؛ شیخ زکزاکی و همسرش را مضروب و مجروح کردند .

وی با اشاره به مقاومت اسلامی این عالم نیجری  و الگو برداری وی از امام و مقام معظم رهبری گفت: امروز انقلاب اسلامی این عظمت را دنیا پیدا کرده است .

وی ادامه داد: متاسفانه هند تحت تاثیر ماموران نیجریه و درمان شیخ زکزاکی ناموفق  بود و دوباره او را  به نیجریه بازگرداندند که امیدواریم این عالم مشتاق به اهل عصمت و طهارت سلامتی خود را بازیابد.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به درگیری بین هند و پاکستان در جامو و کشمیر افزود: مسلمانان در شرایط بسیار سختی قرار دارند و هفته گذشته هند اجازه تابعیت را لغو کرد تا جمعیت مسلمانان کم شود.

آیت الله میرعمادی به محاصره مسلمانان و قطع وسایل ارتباط جمعی اشاره کردو اظهار داشت:‌ مسلمانان جامو و کشمیر با شعار الله اکبر خامنه ای رهبر تظاهرات می کنند که نشان می دهد امروز جبهه مقاومت اسلامی در تمام مناطق از جمله لبنان؛ فلسطین ؛‌یمن ؛ نیجریه؛  جامو و  کشمیر شکل گرفته است.

وی افزود: این مقاومت ها نتیجه انقلاب مردم مسلمان ایران و ۴۰ سال ایستادگی آنها است و امروز در مرحله ای قرارداریم که باید برای رسیدن به پیشرفت و عدالت با ظلم و تبعیض و فساد مبارزه کرده و مسولان به جای چپاول؛ به مردم خدمت کنند.

/۶۰۶۰/۷۲۶۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.