حسین دالوند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا  با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ تن شکر در استان ذخیره شده تصریح کرد: در عین حال ۲۰۰ تن نیز برای توزیع به فروشگاه ها داده شده  و سهم هر شهرستان با توجه به نورم جمعیتی در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه متوسط مصرف شکر هر لرستانی در سال ۱۸ تا ۱۹ کیلوگرم برآورد شده اظهار داشت: با توجه به اینکه موجودی این ماده مصرفی به اندازه کافی بود بخشی از شکرهای صنعتی به قند تبدیل شده که در نهایت نرخ قند عرضه شده در فروشگاههای استان کمتز از سایر مناطق کشور بود.

دالوند اضافه کرد: سهمیه ماه های محرم و صفر به منظور تامین شکر مورد نیاز هیات ها و نذورات مردمی نیز جداگانه به استان اختصاص می یابد که این رقم نیز هر ساله حدود ۲ هزار تن بوده است.

وی با اشاره به تامین شکر مورد نیاز زنبورداران توسط سازمان جهاد کشاورزی گفت: صدور حواله برای تخصیص شکر به صنعتگران متقاضی نیز با مجوز معاونت صنعتی صمت لرستان و بررسی‌های دقیق انجام می‌شود.

دالوند تصریح کرد: شکر مورد نیاز گروه‌های مختلف مصرف کنندگان از طریق اتحادیه قنادان، اتاق اصناف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تامین می شود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله افق کوروش، اتکا، رفاه، هفت و سایر واحدهای معتمد به عنوان عرضه‌کنندگان شکر با نرخ دولتی معرفی شده‌اند.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.