به گزارش ایرنا بختیار رازانی روز یکشنبه در همایش تجلیل از واحدهای موفق شهرک های صنعتی اظهار داشت: یکهزار و ۳۲۴ پروانه بهره برداری صنعتی توسط سازمان صنعت؛ معدن و تجارت لرستان صادر شده که ۹۶ درصد آن صنایع کوچک هستند و در ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی در مساحت یکهزار و ۵۰۰ هکتار مستقر شده اند.

وی با اشاره به گستره بیش از ۱۰ برابری شهرک های صنعتی در برخی استانها افزود: بیکاری یک ابرچالش است که می توان از طریق واحدهای صنعتی کوچک با ان مقابله کرد چرا که این واحدها سرمایه کمی نیاز دارند و زودبازده هستند.

وی ادامه داد: صنایع بزرگ برای ایجاد هر شغل چهار تا پنج میلیارد تومان هزینه می کنند در حالی که کسب و کارهای خرد با کمتر از ۱۰ نفر اشتغالزایی می توانند به ازای هر سه تا پنج میلیون تومان یک فرصت شغلی ایجاد نمایند.

رازانی تنها راه نجات از بحران بیکاری را سرمایه گذاری در صنایع کوچک دانست و تصریح کرد: این حوزه قابلیت های بسیاری دارد اما در عوض قدرت چانه زنی بالایی برای تسهیلات ندارد به همین منظور دولت سال ۹۵ از حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی؛ ۱۰ درصد معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان را در قالب طرح رونق تولید به صنایع کوچک اختصاص داده است.

وی گفت: در لرستان بانک ها همکاری خوبی داشته اند  و با همکاری تمامی دستگاهها سال گذشته ۶۷ واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید بازگشت که از این تعداد ۲۴ واحد در شهرک های صنعتی مستقر بودند.

وی با بیان اینکه در قالب طرح های توسعه از صنایع کوچک کمتر از ۵۰ نفر اشتغال حمایت می شود اضافه کرد:سال ۹۶ تعداد ۱۲ خوشه در استان شناسایی و تاکنون خوشه های گلیم و فرض برای اجرا آماده شده اند وفرآیند توسعه خوشه های عسل و آبزیان نیز امسال انجام می شود

۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی لرستان با هف هزار فرصت شغلی فعال است.

/۶۰۶۰/۷۲۶۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.