به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار اظهار داشت: روزی که به نام خبرنگار نامگذاری شده جنبه نمادین مهمی دارد و به رسالت خبرنگاران نزدیک است.

وی افزود: طالبان مظهر جهل، استبداد، بی‌منطقی و درک ناصحیح از اسلام بود و خبرنگاری مقابل آنچه بود که طالبان بود.

وی بیان کرد: طالبان به حقوق مردم توجه ندارند و معتقدند هرچه تشخیص می‌دهند درست است و مردم باید بپذیرند.

وی گفت: خبرنگار مظهر روشنگری، آزادی‌خواهی و کرامت انسانی در مقابل گروهی قرار گرفت که هیچ‌یک از این مسائل را قبول نداشت.

استاندار لرستان با مثبت خواندن جامعه رسانه‌ای استان اظهار کرد: انتقاداتی به همه وارد است و ضعف‌هایی هم وجود دارد، خبرنگاران فعالی در استان وجود دارد، برخی جوان‌ هستند اما از پختگی کامل برخورد دار می باشند.

وی بیان کرد: از ظرفیت خبرنگاران لرستان بخوبی استفاده نشده چراکه این قشر از خوبان کشور هستند، البته ایراداتی وجود دارد که باید محورهای مشترکی تعریف کنید و پیشنهاد می‌شود در شورای معاونان مجموعه همکاری‌ها تعریف شود.

خادمی از ایجاد بسته همکاری با رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: جامعه خبر منفی را بیشتر می‌پسندد و برخی خبرنگاران نیز گاها ابعاد منفی و مشکلات را خیلی برجسته می‌کنند.

وی همچنین به عملکرد مثبت خبرنگاران در سیل اخیر اشاره کرد و ادامه داد: باید بتوانیم به این قشر کمک کرده و تسهیل گری کنیم.

وی گفت: رقابت نادرستی بین برخی خبرنگاران استان وجود دارد و گاها یکدیگر را تخریب می‌کنند که این قابل‌قبول نیست چراکه خبرنگاران باید استان و توسعه استان را محور قرار دهند و یکی شوند.

خادمی بیان کرد: خبرنگاران به رشد و توسعه استان کمک کنند و باید مدیران را مجاب به انجام فعالیت در راستای توسعه استان کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص پرداخت مطالبات نشریات مکتوب پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای در این راستا تشکیل و آن کمیته متولی توزیع و نظارت شود.

خادمی همچنین به ایجاد تعاونی مسکن خبرنگاران اشاره کرد و گفت هرآنچه در این راستا مجوز نیاز باشد موافقت می کنیم.

/۶۰۶۰/۳۲۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.