به گزارش ایرنا، محسن کردی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بروجرد افزود: ۹۸ درصد انسولین مورد نیاز کشور در داروسازی اکسیر بروجرد تولید می‌شود.

وی اظهار داشت: پارسال شرکت دارو سازی اکسیر ۴۴۰ میلیارد تومان دارو تولید کرد و  ۱۰۵ میلیارد تومان سودآوری داشته است.

مدیرعامل داروسازی اکسیر بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال رتبه دوم تولید دارو در کشور و ۳۶۰ درصد رشد سود آوری  و ۸۲ درصد رشد فروش داشته ایم.

او با اشاره به تولید  شش محصول دارویی جدید در سال گذشته افزود: امسال ۱۰ محصول جدید داروی در دارو سازی اکسیر ساخته می شود که تاکنون سه محصول رونمایی و وارد بازار شده است.

وی بیان کرد: در تیرماه امسال ۱۳۰ میلیون واحد داور تولید شده که رکود خوبی برای اکسیر در بین شرکت های دارو سازی اکسیر است.

مدیرعامل داروسازی اکسیر گفت: این شرکت در سه ماهه نخست امسال صادر کننده برتر کشور بوده است.

به گزارش ایرنا، کارخانه داروسازی اکسیر در زمینی با وسعت ۳۶ هکتار با زیر بنای معادل ۶۰هزار متر مربع در شهرستان بروجرد در استان لرستان واقع شده است.

این کارخانه از بزرگترین واحدهای صنعتی کشور، در عرصه تولید داروهای انسانی است که با فناوری پیشرفته خطوط تولید و مجموعه ای مجزا از ماشین آلات و تجهیزات مدرن آزمایشگاهی و کارکنان متخصص، اکنون بیش از ۱۶۰ نوع فرآورده دارویی در دوزها و اشکال گوناگون تهیه و به بازار عرضه می کند.

محصولات این شرکت شامل فرآورده‌های دارویی به شکل قرص، کپسول، آمپول، کاتریج، شربت ویال تزریقی و شربت و پودر برای سوسپانسیون خوراکی است.

۷۱۹۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.