به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی  روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سایت ۱۰ هزار هکتاری احداث منازل سلزدگان معمولان اظهار داشت: منازل مسکونی و ساخت و سازهایی که به خاطر قرارگرفتن در مسیر طغیان رودخانه به جان و مال مردم آسیب می رسانند نیاز به جابجایی دارند.

وی افزود: کار تعمیر خانه های سیل زدگان معمولان تا قبل از تا قبل از پایان تابستان به اتمام می رسد و احداث خانه های مسکونی آنها تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی زمین برای احداث منازل مسکونی سیلزدگان در شهرستان سیلزده پلدختر تامین کردند که تعدادی از این منازل که در حریم رودخانه قرار داشت به سایت مشخص شده برای جابجایی منتقل شدند.

وی اضافه کرد: تفکیک زمین برای احداث این منازل بر اساس ضوابط مهندسی و شهرسازی انجام شده و در حال ساخت و ساز هستند.

اسلامی یادآور شد: جانمایی زمین این منازل پیوست با شهر های پلدختر و معمولان است که هرکجا زمین دولتی در دسترس نبود اقدام به خریداری زمین از مردم شود.

وی ادامه داد: تامین زمین بر اساس ضوابط شهری برای احداث منازل سیلزدگان اهتمام ویژه  راه و شهرسازی بود که این زمین ها به تفکیک با رعایت ضوابط شهری در اختیار شهروندان قرارگرفت تا بتوانند از سرانه های لازم شهری برخوردار شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بنیاد مسکن با الگوی مدیریتی به صورت جهادی معین استان های اردبیل و اصفهان در معمولان و پلدختر با تجربه و تسلط برای ساخت و ساز به کمک بازسازی منازل سیلزدگان آمده است.

وی افزود: تعمیرات در مناطق سیلزده پلدختر و معمولان در حال اتمام است گرچه برخی جاها ممکن است زمان بندی عقب تر یا جلوتر باشد اما هدف اصلی پایان تعمیرات درقبل از اتمام تابستان است که این امر به خوبی در لرستان تحقق یافت.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: منازلی که باید درجاسازی می شد توسط بنیاد مسکن با تشکیل پرونده تعیین تکلیف شده، کمک بلاعوض دریافت و با مجوز شهرداری و نظارت نظام مهندسی در حال احداث هستند که تسریع در روند آنها بستگی به پای کار بودن مالکان دارد.

۷۲۷۳/۷۲۷۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.