به گزارش ایرنا، عادل آذر روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری لرستان افزود: در یکی از استان های غربی کارمند دولتی ۷۰ ملک دولت را به نام خود سند کرده و فروخته است.

وی اظهار داشت: این همان اموالی بوده  که دولت برای انها سند نداشته یا  آن را شناسایی نکرده و این شخص با آگاهی از این مطلب و تشکیل یک شبکه، ۷۰ ملک را به نام خانواده و نزدیکان سند زده  و ما پس از چهار سال متوجه شدیم.

وی تاکید کرد: باید اموال را شناسایی و ثبت کنیم چراکه پشتوانه اسناد مالی اسلامی می شوند و دیگر اسناد خزانه بدون پشتوانه چاپ نمی کنیم.

***لرستان جز استان های پاک دست/فاکتور سازی برای پاداش کارمندان جرم است

رییس سازمان دیوان محاسبات کشور همچنین با تاکید برتقویت کنترل های داخلی در ادارات گفت: لرستان در اختلاس و موارد مشابه جز استان های پاک است اما همچنان یکی از نقاط آسیب دستگاه های اجرایی دولتی ضعف کنترل های داخلی است که باید برای افراد در معرض خطر فساد اعمال شود.

آذر با بیان اینکه لرستان یکی از استان های پاک در بخش بودجه ای و سلامت مالی است افزود: گزارش های مستندی  راجع به فاکتور سازی مدیران داریم که به نیت خیر  و برای کارانه و پاداش کارمندان بوده اما این مهم جرم است.

وی تصریح کرد: شما به کارمند پاداش داده و یا مشکل وی را برطرف کرده اید اما باید با متخصصان این حوزه مشورت کنید تا به شما راهکار دهند.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات پول و امکانات اقتصادی ندارد اما  ظرفیت دانشی ناب با کارشناسان بسیار خوب در لرستان وجود دارد گنجینه غنی دانشی برای ارائه راهکار و سازوکار هستند.

***پاکدستی ۹۷ درصد مدیران جمهوری اسلامی

رییس دیوان محاسبات کشور اضافه کرد: ۷ درصد مدیران ما افراد باشرفی هستند و  به فرموده رهبری در طاغوت ۹۵ درصد فاسد بودند اما ۵ درصد را طوری جلوه می دادند که ۹۵ درصد را پوشش می داد.

آذر با تاکید بر برخرود با مدیران و افراد متخلف افزود: در دیوان محاسبات سعی کرده این بخش پیشگیری، دو سوم اقدامات باشد تا از تشکیل پرونده  و ارجاع به دادسرا جلوگیری شود.

 وی گفت: در این راستا و با نگاه به سلامت اداری و مدیران کشور و این هده که نظارت باید در خدمت توسعه کشور باشد،  دوره های آموزشی و روش های مشاوره طراحی شده است.

***جذب اعتبار در لرستان کند است

وی همچنین گفت: بر اساس آمار دیوان محاسبات، لرستان نسبت به استان های دیگر در جذب اعتبارات کند عمل کرده  و مبالغ تخصیص را که پول  ابلاغ شده جذب نکرده است.

آذر افزود:  خواهش می کنم بخاطر مردم کمی آبرو بگذاریدچراکه الان شریط کشور خیلی خاص است با نرخ تورم و جهش های قیمتی اگر این مبالغ ۶ماه قبل جذب می شد می توانستین چندین برابر امروز کار انجام دهید.

وی اظهار داشت: با این شرایط ، هم خدمت رسانی دیر شده و هم حجم کار کاهش یافته است.

آذر ادامه داد: مدیران دلسوز به موقع جذب و هزینه اعتبار کنند چراکه تورم کشنده است و ارزش ثروت ما را از بین می برد بنابراین مدیران کارآمد و دلسوز باید از اعتبارات به بهترین شکل استفاده کنند.

***ارسال گزارش حسابرسی اقتصاد مقاومتی برای رهبر انقلاب

رییس دیوان محاسبات کشورهمچنین با تاکید بر جذب به موقع اعتبارات جبران خسارت سیل گفت: گزارش حسابرسی اقتصاد مقاومتی را برای دفتر رهبری اماده و ارسال می کنیم که این گزارش ها  برش استانی دارد.

آذر با اشاره به ارسال گزارش به سران سه قوه نیز افزود: استان ها در شاخص های اقتصاد مقاومتی به  سه تقسیم شده اند که جایگاه لرستان خوب نیست.

وی ادامه داد: این گزارش تا پایان سال ۹۷ جمع بندی شده و شاید اطلاعات ما ناقص است بنابراین چنانچه مدیران در شاخص های رونق تولید و اشتغال گزارشی دارند ارائه کنند.

وی تاکید کرد: اگر می خواهید از شر قانون حسابرسی تا حدودی خلاص شوید با حسابرسان دیوان محاسبات عملکردی صحبت کنید که راه این مهم استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد در دستگاهها است.

***ابهام در قوانین یک آسیب جدی / قبل از تشکیل پرونده به مدیر کمک کنیم

رییس دیوان محاسبات کشور همچنین یکی از آسیب های را ابهام در قوانین دانست و گفت: قوانین آنطور که باید شفاف و دقیق تعریف نشده است.

آذر ادامه داد: برای رفع این آسیب نیز آموزش هایی در سطح کلان اجرا و در حوزه های تخصصی اقتصادی ، فرهنگی آموزشی و  کشاورزی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مشاوره دادن به مدیران در حین عمل و تصمیم بسیار مهم است تصریح کرد: گاهی این ایراد مطرح می شود که چرا فقط قوه مجریه را نظارت می کنید اما باید گفت بیش از ۹۹ درصد بودجه در قوه مجریه و کمتر از ۲ درصد در قوه قضاییه است.

وی تصریح کرد: باید از مدیران خود به عنوان خط مقدم توسعه حفاظت و پاسداری کرد که منظور تنها پاسداری از میز و صندلی و ارز و ریال نیست، بخش عمده ای از آن پاسداری از سرمایه های انسانی کشور است که بروز و ظهور آن  مدیران هستند.

رییس دیوان محاسبات کشور اضافه کرد:  قبل از اینکه مدیر ما دچار تخلف شود و پرونده ای برای او تشکیل شود باید کمکش کنیم، که در این راستا تلاش شده در بخش پیشگیری از تخلفات، آموزش دهیم.

آذر افزود: بیشتر پرونده هایی که برای مدیران ما تشکیل می شود و با دستگاه های نظارتی مواجه می شوند به دلیل برداشت نادرست از قوانین است چراکه خوانش قوانین یک تخصص می باشد.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.