مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: جهاد دانشگاهی نقش برجسته‌ای را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و شکوفایی تولید و اشتغال ایفا کند.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، در مورد ظرفیت‌های موضوعی و استانی جهاد دانشگاهی در شرایط فعلی جامعه، اظهار کرد: انجام تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای، ارائه مشاوره و خدمات علمی و فنی، تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی، افزایش دانش و بینش دینی و سیاسی در قشر جوان، انجام فعالیت‌های مرتبط با حوزه اشتغال و تجاری‌سازی و فن‌آوری، ایجاد رویکرد مهارتی و کاربردی در مباحث آموزشی، حمایت از ایده‌های خلاقانه و کاربردی ازجمله ظرفیت‌های این نهاد می‌تواند باشد.

وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی با ایجاد رابطه هدفمند و مرتبط با نیاز جامعه با بخش صنعت و تربیت افراد تحصیل کرده و علمی که آموزش را با رویکرد مهارتی و کاربردی فرا گرفته باشند و نیز برگزاری دوره‌های مختلف جهت پیوند افراد تحصیل‌کرده با بنگاه‌های تولیدی می‌تواند باعث رونق تولید در جامعه شود.

فتحی بیرانوند بیان کرد: به‌طورکلی هرچه رابطه بین صنعت و جهاد دانشگاهی تقویت و تبدیل به یک رابطه هدفمند و عملیات شود، می‌توان رشد و تعالی صنعت و اقتصاد کشور را سرعت ببخشد.

وی یکی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی را تربیت نیروی انسانی با ویژگی‌های اعتقاد به ارزش‌ها و آرمان‌ها و مدافع انقلاب اسلامی عنوان کرد و با بیان اینکه این سازمان می‌تواند

 نیروهایی که، پیرو ولایت‌فقیه و متعهد به اهداف انقلاب فرهنگی باشند جهت حضور مؤثر در عرصه‌های علمی و اجتماعی  تربیت کند، تصریح کرد: این نهاد انقلابی با توجه به رسالت اصلی خود در مسیر حرکت به جلو  و انجام اقدامات و فعالیت‌ها در پرورش سرمایه انسانی با ویژگی‌های ذکر شده و در شأن انقلاب اسلامی و فرهنگ جهادی اهتمام ویژه‌ای دارد و امروز جهاد دانشگاهی به لحاظ ظرفیت‌های جهادی ایجاد شده در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان در راستای گام دوم انقلاب گام برمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه بیشترین بحث بیانیه گام دوم انقلاب متکی بر جوانان است، جهاد دانشگاهی می‌تواند با توجه به نیروی جوان و کارآمد خود نقش برجسته‌ای را در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و شکوفایی تولید و اشتغال ایفا کند.

فتحی بیرانوند عنوان کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به نیروهای نخبه و برجسته علمی که در اختیار دارد می‌تواند برای جامعه و دستگاه‌های اجرایی نقش‌آفرینی کنند تا دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت بزرگ استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان اظهار کرد: بی‌شک نقش نسل جوان تحصیل‌کرده و با مهارت در کنار اساتید مجرب و دلسوز می‌تواند نقش مهمی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایفا کند که جهاد دانشگاهی در داشتن این ظرفیت‌ها سرآمد است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.