به گزارش ایرنا صید احمد مرادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد که از این میزان ۸۰ درصد دیم و ۲۰ درصد آن آبی است.

وی گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد تولید سالانه استان در حوزه کشاورزی، دامداری و شیلات ضایعات می باشد که  اولویت ما این است که ضایعات را جهت ارائه بازار برای مصرف‌کنندگان وارد چرخه فرآوری، بسته‌بندی کنیم.

وی افزود: سازمان بین‌المللی فائو ضایعات بخش کشاورزی کشور را رقم بالایی اعلام کرده است که این رقم می‌تواند غذای میلیون‌ها نفر را در جهان تامین کند.

مرادی بیان کرد: طی ۴۰ سال گذشته در لرستان در راستای کاهش ضایعات بخش کشاورزی حرکت‌های خوبی انجام شده اما مطلوب نیست لذا برای کاهش ضایعات تولیدات استان نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، حمایت و تقویت سرمایه‌ها و تخصیص تسهیلات هستیم.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی لرستان گفت: یکی از سیاست‌های محوری ما این است که علاوه بر اینکه صنایع تبدیلی و ملی را در استان اجرا کنیم باید در کنار آنها مشاغل خانگی را در روستاها فعال کرده تا ضایعات به یک ارزش افزوده بالا تبدیل شود.

وی بیان کرد: ۱۵۰هزار بهره بردار در بخش کشاورزی در حوزه زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزیان فعالیت می کنند.

مرادی اضافه کرد: تاکنون ۱۷۱ پروانه بهره‌برداری ۵۰۰ جواز تاسیس در این حوزه در استان صادر شده است که در این راستا ۳۰ مجوز مشاغل خانگی صادر و ۱۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام شده است.

۳۲۱۰/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.