عبدالرحیم رحیمی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش بروجرد در محل این اداره افزود: شهرستان بروجرد دارای ۲۲ مدرسه هیات امنایی است که باید به طور یکنواخت در سطح شهر تقسیم شوند.

وی بیان کرد: مدارس هیات امنایی باید از لحاظ جغرافیایی به نحوی در سطح شهر تقسیم شود که یک مدرسه عادی نیز در نزدیکی آن باشد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: امسال شهریه مدارس هیات امنایی ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت که متناسب با این افزایش این میزان شهریه خدمات آموزشی نیز باید ارتقا پیدا کند.

رحیمی اظهارداشت: همانطور که شهروندان برای مسائل تفریحی خود وقت و هزینه صرف می‌کنند باید برای موضوع تحصیل و آموزش فرزندان خود نیز هزینه کنند.

وی ادامه داد: مدارس هیات امنایی به دلیل ارائه برنامه های متفاوت خارج از برنامه درسی از نگاه ویژه برخور دار هستند.

معاون استاندار لرستان گفت: این مدارس با وجود اینکه کاملا مطابق با قوانین مدارس دولتی اداره می شوند، اما فرصتی فراهم شده تا خانواده ها نیز مشارکت بیشتری در امور مدرسه داشته باشند و شکل گیری این نوع از فضاهای آموزشی را شاید بتوان در راستای تمرکز زدایی و مدرسه محوری دانست که وزارت آموزش و پرورش دنبال می کند.  

 مدیر آموزش و پرورش بروجرد ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی گفت:حرفه خبرنگاری با مردم و جامعه سر و کار دارد و به لحاظ دارا بودن مسئولیت اجتماعی، خبرنگاران از اهمیت و جایگاه  بسیار دقیق و حساسی برخوردار هستند.

محمد مهرافزون اظهار داشت: خبرنگار علاوه بر داشتن مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای باید از دانش و بینش روز به دلیل تخصصی بودن آن برخوردار باشد و چنانچه خبرنگار از این عناصر بی بهره باشد، اظهار نظرها اشتباه و چه بسا لطمات جبران ناپذیری به جامعه وارد می سازد.  
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه افزود: شهید صارمی با شهادت خود خدمت بزرگی به مردم افغانستان نمود و دنیا را از جنایت طالبان در افغانستان مطلع کرد.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: این نهاد آموزشی همه تلاش خود را در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش و توسعه فضاهای آموزشی، حل مشکل کمبود معلم در مقاطع مختلف و نیز رفع کمبودها و مشکلات در سال تحصیلی آینده به کار خواهد گرفت.

مهر افزودن ادامه داد: با توجه به اینکه عدم بهره برداری از استخر دانش آموزی یکی از دغدغه های جدی است با رایزنی های انجام شده ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه ساخت این استخر تخصیص داده شده است.

وی راه اندازی  هنرستان هنرهای زیبا  در بروجرد را از دیگر اقدامت انجام شده عنوان کرد و افزود:  کد راه اندازی این هنرستان ارسال شده و در شورای آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

۶۰۵۲/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.