به گزارش ایرنا، جاسم محمدی فارسانی روز سه شنبه در جشنواره ازدواج و خانواده در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: مهم ترین هدف ازدواج تشکیل خانواده است،  ازدواج به عنوان کوچکتری نهاد اجتماعی مایه کمال بشریت محسوب می شود.

وی افزود: اساس ازدواج در اسلام برپایه سادگی و ساده زیستی است نمونه های فراوانی در سادگی مراسمات ازدواج را می بینیم اما با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب برخی از فرهنگ ها و سرمایه گذاری های عجیب و غریب به سادگی ازدواج خدشه وارد می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: اساس خوشبختی در ازدواج محبت است نه تشریفات، برخی از عوامل برای ازدواج ساده مانع ایجاد می کند که بیشتر آن موارد فرهنگی است.

وی ادامه داد: مهریه سنگین یکی از عوامل اصلی درگیری ها و تشکیل پرونده در دادگستری ها است در نقطه مقابل این امر در دانشگاه ها ازدواج دانشجویی به سبک ساده را برگزار می کنیم که رضایت مقام معظم رهبری را به همراه دارد.

محمدی فارسانی بیان کرد: همچنین این ازدواج ها هم در مجموعه امداد شاهد هستیم و باید برای ازدواج آسان تلاش کرد چرا که تشریات زیاد فساد اخلاقی را در امر ازدواج به همراه دارد.

وی افزود: افزایش فرزندان به عنوان یک نکته کلیدی در خانواده ها در نظر بگیریم تا در آینده به کشوری پیر دچار نشویم.

وی با اشاره به اینکه کمترین میزان طلاق مربوط به حوزه کمیته امداد است، گفت: سعی کردیم کمک هزینه ازدواج و جهزیه به مددجویان اهدا شود همچنین موضوع ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار حوزه کمیته امداد در دستور کار است.

محمدی فارسانی بیان کرد: در چهار ماهه نخست امسال ۸۴۶ مورد کمک هزینه جهزیه تاسقف ۶۰ میلیون ریال اهدا شده که به پسران تا سقف ۳۰ میلیون ریال و به زنان سرپرست خانوار نیز سقف ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می شود.

۷۲۷۳/۳۲۱۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.