مدیرعامل شرکت گاز لرستان از آغاز تجهیز ۱۰ ایستگاه تقلیل فشار شرکت گاز استان به سیستم شتاب نگار و قطع کننده جریان گاز در زمان زلزله خبر داد.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، مهندس لطفعلیان با اعلام این خبر، اظهار کرد: پس از  نصب و راه‌اندازی  سیستم شتاب نگار بر روی ایستگاه دانشگاه علوم پزشکی خرم‌آباد و عملکرد موفق سیستم  در زلزله 17 تیر ماه  1398 شهرستان مسجد سلیمان، به منظور جلوگیری از افزایش خسارات و صیانت از منابع و تجهیزات در برابر بلایای طبیعی شرکت گاز استان اقدام به شروع عملیات تجهیز 10 ایستگاه تقلیل فشار به سیستم مذکور کرده است.
وی تصریح کرد: این شرکت با اجرا کردن شبکه گسترده گازرسانی در سطح استان بستر مناسبی برای تامین آسایش هم استانی‌های عزیز فراهم کرده و لازم است در کنار این آسایش مخاطرات ناشی از استفاده گاز طبیعی را شناسایی و کنترل کنند.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان اضافه کرد: نشت گاز در زمان زلزله یکی از پیامدهای احتمالی زلزله بوده که در صورت بروز انفجار خسارات قابل توجهی را به بار می‌آورد.
لطفعلیان بیان کرد: لذا شرکت گاز استان لرستان با هدف به حداقل رساندن مخاطرات ناشی از زلزله در شبکه گاز رسانی، اقدام به آغازعملیات تجهیز 10 ایستگاه تقلیل فشار به این سیستم در زمان زلزله کرده است.

وی ادامه داد: دستگاه شتاب‎نگار به طور مستمر حرکت لایه‌های X-Y-Z  زمین را پایش وثبت گزارش می‌کند، در صورت وقوع زلزله‌های بالاتر از حد تعریف شده، دستگاه اقدام به قطع اتوماتیک جریان  گاز ایستگاه کرده  و از بروز اتفاقات ناخوشایند احتمالی جلوگیری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان بیان کرد: از اواسط سال 97 با تشکیل کارگروه مقاوم‎سازی و برگزاری جلسات متعدد راهکارهای برای کاهش مخاطرات شرکت در حوزه‌های مختلف از جمله مخاطرات شبکه گازرسانی  در زمان زلزله شناسایی شد و به منظور تست و آشنایی با عملکرد شتاب نگار وقطع کنننده جریان گاز حساس به امواج زلزله ایستگاه  دانشگاه علوم پزشکی خرم‌آباد  در ابتدای سال جاری بصورت پایلوت راه‌اندازی شد.
لطفعلیان ادامه داد: ایستگاه پایلوت دانشگاه علوم پزشکی زلزله اخیر مسجد سلیمان را نیز ثبت و براساس فرآیند تعریف شده اقدام به عکس‎العمل مناسب کرد، لذا با توجه به مطالعات انجام شده برروی نقشه‌های تهیه شده از گسل‌های فعال استان 10 ایستگاه در مسیر گسل چالانچولان و در شهرستان دورود انتخاب و پس از تصویب درجلسه  کارگروه  مقاوم‎سازی، پکیج  آن تهیه و مراحل قانونی جهت برون‎سپاری و اجرا توسط پیمانکاران ذیصلاح در حال انجام  است.
وی تصریح کرد: از برنامه‌های دیگر کارگروه مقاوم‎سازی، تهیه پکیج فنی برای مقاوم‎سازی  خطوط انتقال گاز  و ساختمان‌های اداری در برابر سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.