مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد از تولید روزانه ۱۶۰ تا ۲۳۰ تن زباله در این شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، رضا کاظمیان در نشست با اصحاب رسانه، اظهارکرد: در بحث تفکیک زباله از مبدا باید فرهنگ‎سازی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در این راستا یک‎هزار سطل تهیه و به ادارات داده‎ایم و کارشناس برای آموزش به مدارس فرستاده شده است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه با یکی از شرکت‌ها در حوزه تفکیک زباله از مبدأ انجام شده و کار در مرحله انعقاد قرارداد است.

کاظمیان با بیان اینکه راستی آزمایی این شرکت انجام شده است، اضافه کرد: در بازه زمانی بین 2 تا 3 ماه آینده با این شرکت قرارداد منعقد خواهد شد.

وی بیان کرد: با شروع اجرای طرح تا پیش از پایان امسال، مسائل دیگر از جمله نحوه و زمان اجرا و پوشش همه مناطق سطح شهر مشخص می‌شود.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد ادامه داد: روزانه ۱۶۰ تا ۲۳۰ تن زباله در بروجرد تولید می‎شود که از این مجموع قریب به ۳۰ درصد زباله‌ها خشک و مابقی تر است.

کاظمیان اظهار کرد: دفن زباله با ایجاد ترانشه، آهک‌ریزی، دفن، آهک و خاک‌ریزی مجدد دفن زباله تا حدود زیادی به صورت اصولی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: رعایت همه استانداردها برای این منظور را مستلزم ایجاد استخر شیرابه تسن که در این راستا برای این منظور به اعتبارات زیادی نیاز است که در حال حاضر در توان مالی شهرداری نیست.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: با آهک‌ریزی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از نفوذ شیرابه زباله‌ها به منابع آبی زیرزمینی جلوگیری می‌شود.

کاظمیان اضافه کرد: فضای سایت دفن زباله در سراب زارم  ۱۳.۵ هکتاری است که با پیگیری‌ها لازم  ۱۹.۵ هکتار به آن افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از ورود حیوانات موذی و افراد زباله‎گرد در این منطقه باید حصارکشی انجام شود که برای این امر سایت باید 30 هکتار باشد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد ادامه داد: اگر بتوان این 19.5 هکتار را به سایت اضافه کنیم می‎توانیم از این طریق به دنبال تخصیص اعتبار لازم به منظور دیوارکشی آن باشیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.