رئیس کتابخانه های عمومی بروجرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این کتابخانه در واقع بخشی از کتابخانه علامه سید جعفر شهیدی است که در سال ۱۳۹۳ راه اندازی شده و اکنون با چندین سال سابقه فعالیت بعنوان یکی از مجهزترین کتابخانه های ویژه نابینایان در غرب کشور است.

داوود پهلوان افزود: این کتابخانه علاوه بر اینکه مورد استقبال نابینایان و کم بینایان شهرستان واقع شده از سایر شهرستانهای استان و استان های همجوار نیز بصورت از راه دور از منابع این کتابخانه بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: این کتابخانه دارای ۲۳۰ جلد کتاب بصورت خط بریل و دارای بیش از هفت هزار نسخه بصورت لوح فشرده است.

پهلوان با اشاره به اینکه کتابخانه ویژه نابینایان بروجرد دارای بخشی برای کودکان کم بینا و نابینا است، یادآور شد: از مجموع افراد نابینای عضو این کتابخانه، بیش از ۱۰ کودک نابینا و کم بینا هستند.

وی بیان کرد: در مجموع ۶۰ درصد افراد نابینای عضو این کتابخانه مرد و ۴۰ درصد زن هستند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی بروجرد اضافه کرد: این کتابخانه مجهز به تجهیزات پیشرفته اعم از دستگاه های برجسته نگار، سینمای خانواده، کامپیوتر، دستگاه ضبط صدا، منابع صوتی و بریل و به دید است که در عین حال آموزش های مختلفی در خصوص نصب انواع نرم افزارها بر روی رایانه و گوشی های هوشمند به افراد نابینا ارائه می شود.

پهلوان افزود: در کل استان روشندلان می توانند در صورت تماس با کتابخانه ویژه نابینایان در بروجرد منابعی را که لازم دارند را سفارش دهند تا بصورت الکترونیک و ایمیل برای آنها فرستاده و از منابع این کتابخانه بهره مند شوند.

وی با اشاره به استقبال خوبی که از سوی نابینایان از این کتابخانه می شود، گفت: در طول هفته به صورت ۲ روز در هفته با فراهم بودن سرویس ایاب و ذهاب امکان استفاده نابینایان در شهرستان بروجرد از این کتابخانه فراهم است.

پهلوان افزود: برگزاری کلاس های آموزشی و نشست های کتابخوان از دیگر برنامه هایی است که برای نابینایان در این کتابخانه برگزار می شود.

۱۹۲۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.