رئیس اداره بهزیستی بروجرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار  ایرنا گفت: مناسب‌سازی مبلمان شهری، اماکن عمومی، معابر، پارک ها و فضاهای عمومی، نهادهای دولتی و غیردولتی یک ضرورت است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد هر چند اقداماتی در این حوزه انجام شده اما کامل نیست و با استانداردهای لازم فاصله زیادی دارد و برای آسایش بیشتر معلولان و آمدن آنها در اجتماع باید اقدامات بیشتری انجام شود.

کرم رضا پیردایه با اشاره به فعالیت شورای مناسب سازی در شهرستان به دبیری بهزیستی بروجرد بیان کرد: آخرین جلسه این شورا خرداد ماه سال جاری برگزار شده که مقررگردید شهرداری باید اصول مناسب سازی را مورد تاکید قرار داد و هر گونه مجوز ساخت و پایان کار را منوط به رعایت اصول و قواعد مناسب سازی کند.

وی یادآور شد: بیش از هفت هزار معلول در شهرستان بروجرد تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد پنج هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و برخی از افراد تحت پوشش نیز تنها از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

پیردایه اظهارداشت: پرداخت کمک‌ هزینه درمان، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی، پرداخت مستمری، ارائه خدماتی مانند ویلچر و همچنین ارائه خدمات از برنامه‌های بهزیستی برای معلولان است اما آنچه که در این بین از اهمیت برخوردار است موضوع مناسب سازی اماکن و معابر عمومی است که به عنوان یکی از حقوق اولیه این افراد باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.

معلولیت اتفاق دور از انتظاری نیست آن هم در شرایطی که تمام افراد در معرض انواع بیماری ها، حوادث و  تصادفات  قرار دارند و پایان این حوادث نیز همیشه مرگ نیست، از کار افتادگی  بخشی از عواقب این حوادث و بیماری ها می تواند باشد؛   بنابراین رعایت ضوابط و اصول مناسب سازی، مساله ای است که باید بعنوان یک اولویت همیشه مورد توجه قرار گیرد.

۱۹۲۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.