فرماندار سلسله گفت: روستاهای حاشیه سد معشوره در شهرستان باید منتقل شوند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، شریف خسروی در نشست با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نماینده ستاد بازسازی معین در شهرستان با اشاره به روستاهای حاشیه سد معشوره در شهرستان و لزوم جانمایی مکانی مشترک برای اهالی این روستاها، اظهار کرد: با توجه به مخاطراتی که اهالی این روستاها با آن درگیر هستند و هیچ‌گونه تسهیلات مقاوم سازی و خدماتی به اهالی این روستاها ارائه نمی‌شود لازم است که اهالی این روستاها به مکان امن دیگری منتقل شوند.
وی تصریح کرد: مکان جدید باید ضمن دسترسی به زیرساخت‌ها، کمترین فاصله را با مزارع روستاییان داشته و قابلیت درآمدزایی برای اهالی نیز بهمراه داشته باشد.
خسروی با اشاره به تسهیلات بازسازی مناطق سیل‌زده در شهرستان، عنوان کرد: گرچه فعالیت‌هایتان قابل قدردانی است اما باید پاسدار منافع بیت المال باشید و با افزودن چاشنی تدبیر در فعالیت‌هایتان، به‌گونه‌ای عمل کنید که اعتراضات مردمی نیز به حداقل برسد.
وی خاطرنشان کرد: تسهیلات بازسازی مناطق سیل‌زده فرصتی برای نوسازی واحدهایی است که بیشترین خسارت‌ها را در جریان سیل دیده‌اند لذا باید تلاش شود که حق شهروندان خسارت دیده ضایع نشود و این تسهیلات شامل کسانی شود که بیشترین استحقاق را دارند.
سیروس سپهوند نماینده ستاد بازسازی معین در شهرستان سلسله نیز با اشاره به ثبت ۳۶۰۰ تقاضای بهره‌مندی از تسهیلات احداثی و تعمیری در سامانه، افزود: از این تعداد ۳۰۵ واحد از تسهیلات احداثی و ۱۱۳۰ واحد نیز از تسهیلات تعمیری بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ واحد از تسهیلات احداثی عمدتا مبوط به منطقه قلایی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: از ۲۶۵ روستای شهرستان سلسله ۶۵ روستا بازدید اولیه نشده‌اند چون مردم و دهیاران این روستاها هیچ‌گونه گزارشی از اعلام خسارت به بنیاد مسکن و یا ستاد معین شهرستان اعلام نکرده‌اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.