به گزارش ایرنا، مهرداد فتحی بیرانوند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در پی­ گشت و کنترل مستمر در سطح حوزه استحفاظی و با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست دلفان ۳ باند زنده گیری سهره متشکل از چهار نفر متخلف دستگیر و از آن ها تعداد  ۱۵ قطعه سهره، ۶ عدد قفس، ۳عدد تور سُهره گیری و ۲ عدد انبار جوجه کشف و ضبط گردید.

وی افزود: متخلفان جهت تکمیل پرونده تخلف و پرداخت جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست به اداره انتقال داده شدند.

وی  اظهار داشت: پرونده متخلفان پس از تکمیل، جهت سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع و وسایل آنها طبق ماده ۱۴ قانون شکار و صید توسط سازمان توقیف و تا خاتمه رسیدگی و صدور رای قطعی زیر نظر سازمان به صورت امانی نگهداری می شود.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه پرنده های کشف شده قابل رها سازی، در زیستگاه اصلی خود  رهاسازی شدند؛  از تمامی دوست داران طبیعت درخواست نمود هرگونه تخلف زیست محیطی را به نزدیکترین اداره محیط زیست و یا سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

۲ دستگاه موتور برق از صیادان غیر مجاز در شهرستان دلفان کشف و ضبط شد

مهرداد فتحی بیرانوند افزود: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت و کنترل در سطح حوزه استحفاظی و در حاشیه رودخانه گیزه رود، با یک گروه متخلف صید غیر مجاز ماهی که با استفاده از وسایل ممنوعه (موتور برق) در حال اقدام به صید غیر مجاز ماهی بودند برخورد، و از آنها تعداد ۱۵ قطعه ماهی و ۲ دستگاه موتور برق کشف و ضبط نمودند.

وی اظهار داشت: پرونده این متخلفین پس از بازجویی اولیه، تنظیم صورتجلسه تخلف و اخذ جریمه ضرر و زیان به محیط زیست، به مراجع قضایی ارسال و ادوات کشف شده از آنها تا صدور رای قطعی به صورت امانی زیر نظر این اداره باقی می ماند.

وی در ادامه با اشاره به آسیبهای فراوان استفاده از وسایل الکتریکی جهت صید آبزیان، به اکوسیستم های آبی، از برخورد قاطع و بدون اغماض اداره محیط زیست دلفان با این گونه جرائم خبر داد و گفت: به خاطر آسیبهای فراوان صید ماهی با موتور برق به هیچ صیادی مجوز استفاده از این وسیله داده نمی شود.

۷۲۷۴/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.