به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده روز سه شنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره خلاقیت مدارس ابتدایی لرستان بیان کرد:  جشنواره خلاقیت در ظاهر ارایه فعالیت های دست ورزانه کودکان از پیش دبستانی تا دبستان است، اما در حقیقت این فعالیت ها یک نشانه روشن از عزم و اراده  برای فردای روشن است.

وی اظهار داشت: پیام روشن این فعالیت ها این است که استکبار جهانی نتوانسته و نخواهد توانست عزم و اراده ملت به دنبال استقلال را به بند بکشد، این نشانه خودکفایی و اقتصاد مقاومتی دانش بنیان مورد تاکید مقام معظم رهبری است و فرهنگ تولید پرورش خلاقیت ها پیش دبستانی ها و دانش آموزان ابتدایی است.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار شاید بتواند در کوتاه مدت نفت ما را تحریم کند اما نمی تواند مغزهای ما را از اندیشه ورزی باز دارد، عنوان کرد: حاصل این اندیشه ورزی در همراهی و همکاری مدیران است تا دانش آموزان به دور از حافظه محوری مهارت هایی را یاد بگیرند و خلاقیت های خود را افزایش دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: راهبری تربیتی کلان در لرستان پیگیری شده است و در این استان برخلاف شرایط دشوار ی که در استان گذشته شاهد رشد پوشش پیش دبستانی هستیم.

حکیم زاده گفت: در سند تحول بنیادین یک چرخش اساسی وجود دارد، از آموزش به امر مهم تربیت چرخش رخ داده است و اگر قائل به این باشیم که تربیت در مدرسه باید اتفاق بیفتد به تغییرات  جایگزین شدن تربیت با آموزش پرداخته می شود.

وی  با اشاره به اینکه بر اساس مبانی دینی فسلفه تربیتی اسلام باید بتوانیم بازنگری را در برنامه ریزی ها داشته باشیم، در نقش کارگزاران اصلی مدرسه و در درجه اول دانش آموزان، والدین و معلمان و بعد از آن جامعه که همه متاثر از آموزش و پرورش هستند باید بازنگری کنیم، گفت: دوره آموزش ابتدایی یک دوره بنیادین شکل گیری شخصیت کودکان است.

وی ادامه داد: دانش آموزان صاحبان کرامت هستند و نباید در جریان مدرسه این کرامت خدشه دار شود مدرسه باید مکانی برای موفقیت همه دانش آموزان باشد.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که پیگیری شده حذف آزمون های زائد، حذف کتاب های کمک آموزشی  در راستای عنایت به کرامت دانش آموزان است، بیان کرد: حق نداریم با رقابت ایجاد کردن و تحقیر کردن دانش آموزان را در معرض قضاوت قرار دهیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش عنوان  کرد: یک بازنگری در نقش معلم و مدیر داشته باشیم ومدرسه باید اینه تمام نمای انسجام اجتماعی باشد.

/۶۰۶۰/۷۲۷۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.