به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید شعبانی رئیس هیئت کونگ فوی شهرستان سلسله با ۲۹ سال سابقه فعالیت در رشته رزمی کونگ فو به عنوان اولین دارنده شال بند مشکی در استان لرستان از آن دسته مردانی است که برای رسیدن به هدف خود ۱۶ سال تلاش مداوم داشته و جنگیده و سنگ اندازی های معمول نتوانسته است او را از رسیدن به هدفش منصرف نماید.

به گفته شعبانی حدودهای سال ۸۱ بوده که ایده ابداع هنری رزمی مشابه کونگ فو اما از نوع کاملاً بومی در ذهنش جرقه می‌زند، هنری رزمی که تمامی حرکات آن کاملاً ابداعی و نامگذاری حرکات آن بر پایه الفاظ شیرین و بومی لکی است.

وحید شعبانی برای رسیدن به هدفش توانسته است جوانان علاقه مند بسیاری را نیز با خود همراه کند و اکنون شمار بسیاری از جوانان شهرستان سلسله و حتی سایر نقاط کشور برای توسعه سبک ابداعی جدید وی کمر همت را بسته اند.

سبک ابداعی " هو کونگ فو" سبکی کاملاً متفاوت با سبک‌های موجود است که بالاخره پس از سال‌ها تلاش و دوندگی در اواخر سال ۹۷ از طرف وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزشهای رزمی تأیید و فعالیت آن بلامانع اعلام شده است.

هو کونگ فو متشکل از ۲۵ هزار حرکت ابداعی بر اساس علم و تکنیک و با اسامی لکی است که ابزار دفاع در این رشته ورزشی رزمی، گرز و سپری است که یادآور جنگ ابزارهای قوم لک هستند.

به گفته شعبانی اکنون این رشته ورزشی تنها متعلق به شهرستان سلسله و لرستان نیست بلکه سبکی است که علاقمندان به آن می‌توانند در گوشه گوشه جهان به آن بپیوندند.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به لزوم اطلاع رسانی گسترده نسبت به ایجاد این سبک رزمی خواستار کمک رسانه‌ها و مسئولان برای آگاهی جوانان علاقمند و جذب بانوان و آقایان علاقمند به این رشته ورزشی شد.

شعبانی با اشاره به فعالیت بانوان و آقایان بسیاری در این رشته ورزشی رزمی، عنوان کرد: در حال حاضر این رشته در ۱۷ استان کشور نمایندگی‌هایی دارد که به علاقمندان آن آموزش می‌دهند.

وی  افزود: خوشبختانه با رایزنی‌های فرماندار سلسله با فدراسیون ورزش‌های رزمی توانستیم فدراسیون را متقاعد کنیم که دفتر مرکزی هو کونگ فو در شهرستان سلسله ایجاد شود.

شعبانی انتظاری هم از مسئولان شهرستان داشت، به گفته شعبانی تمامی حرکات ابداعی این سبک در دره‌ای به نام "وزمل" واقع در منطقه کهمان به ذهن وی خطور کرده‌اند که با همراهی و حمایت‌های بی دریغ همسرش توانسته است این حرکات را ابداع و نامگذاری نماید.

بنیانگذار سبک هو کونگ فو از مسئولان شهرستان و ادارات منابع طبیعی و محیط زیست خواست تا نسبت به نامگذاری این دره به نام دره هو کونگ فو، همکاری و مساعدت‌های لازم را با وی داشته باشند تا بیش از پیش این ورزش رزمی لکی در اذهان ماندگار بماند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سلسله نیز با اشاره به آغاز فعالیت رسمی این سبک رزمی در شهرستان، اظهار داشت: با وجودی که این سبک نوپا است اما علاقمندان بسیاری دارد که همین امر منجر به تأسیس خانه کونگ فو در شهرستان نیز شد.

عبدالله خدادادی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی از طریق خبرگزاری‌های رسمی و فضای مجازی نسبت به فعالیت این رشته ورزشی، گفت: با توجه به نوپا بودن این رشته هنوز بسیاری از شهروندان از فعالیت چنین سبکی در شهرستان اطلاع ندارند و کمک رسانه‌ها می‌تواند باعث جذب علاقمندان بسیاری به این رشته ورزشی شود.

/۶۰۶۰/۷۲۶۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.