رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: اصلاح ذات‌البین امر مقدسی است و در لرستان، سادات در این زمینه پیشگام هستند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، جعفر بدری در رابطه‌ با فعالیت‌های ستاد «صبر» که در راستای صلح، بخشش، رضایت فعالیت دارد، بیان کرد: ستاد ملی صبر نقش بسزایی در ترویج فرهنگ صلح و سازش داشته است و تلاش در اجرای این مهم نیازمند زمان و استمرار این حرکت ارزشمند است به‌طوری‌که آثار و برکات ترویج فرهنگ صلح و سازش موجبات افزایش ضریب امنیت و کاهش پرونده‌های محاکم قضایی می‌شود.

وی با بیان این‌که با تلاش رئیس شورای حل اختلاف استان خوشبختانه در سال گذشته ۱۰ پرونده قتل عمد به سازش ختم شده است، افزود: در پرونده‌های قصاص محاکم قضایی قبل‌از حصول استیذان در جهت صلح و سازش تلاش می‌شود و با بهره‌گیری از معتمدین و روحانیون مورد تایید ائمه جماعات می‌توان در این راه گام بلندی برداشت.

بدری ادامه داد: هیأتی مرکب از ائمه جماعات و افراد با نفوذ محلی در هر شهرستان می‌توانند با مدیریت روسای مجموعه‌های قضایی، فرهنگ صلح و سازش را نهادینه کنند، قطعاً وجود افراد سخنور و معتمد در پرونده‌های قضایی اثرات مثبتی دارد و از جهت حقوقی باعث کاهش پرونده می‌شود و هم از جهت دیگر ثواب اخروی فراوان دارد.

وی افزود: در هر پرونده دو خانواده شاکی و متهم وجود دارد و قطعاً افراد متنفذ و ریش‌سفید از هر دو طرف در جلب رضایت، بخشش و یا صلح مؤثرند؛ کمااینکه اصلاح ذات‌البین امر مقدسی است و در لرستان، سادات در این زمینه پیشگام هستند.

بدری در پایان ضمن اشاره به منویات ریاست قوه قضائیه در خصوص تقویت و ساماندهی ستاد صبر در دادگستری وشوراهای حل اختلاف استان‌ها و نتایج حاصل از آن گفت: ایجاد ستاد صبر در معاونت فرهنگی دادگستری استان‌ها فعالیت مهمی است که رسالت دستگاه قضایی را هدفمند می‌نماید و بایستی معاونت فرهنگی به‌واسطه فعالیت‌های ارزشمندی همچون تکریم ارباب‌رجوع، تقویت بنیه دینی و انقلابی، ترویج اخلاق حرفه‌ای، تکریم خانواده پرسنل و... در دستگاه قضایی تقویت شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.