مدیر آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق بازرگانی ایران از مشارکت ۲۷۰۰ فعال اقتصادی در تهیه طرح پایش ملی فضای کسب و کار خبر داد.

به گزارش ایسنا لرستان، محمدرضا دوست محمدی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اجرای طرح پایش ملی فضای کسب و کار اظهار کرد: این طرح بر اساس یک روش نمونه گیری علمی انجام شده و چارچوب آمارگیری بر اساس سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون است .

وی افزود: از زمانی که تهیه این طرح به اتاق بازرگانی واگذار شده، ما مستقیماً به فعال اقتصادی برای کسب اطلاعات و نظرسنجی مراجعه می‌کنیم .

دوست محمدی با تاکید بر اینکه ۴۲ مؤلفه آماری برای تهیه این طرح احصا شده است، افزود: همچنین ۲۸ مانع اصلی کسب و کار احصا شده است که برداشت‌های سلیقه‌ای از قانون، کمبودهای فناوری، رانت، کمبود زیرساخت‌ها و… از جمله این عوامل است .

مدیر آمار و اطلاعات اقتصادی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه از سال ۹۵ به ویژه در سال ۹۶ وضعیت کسب و کار بهبود یافته بود اما با تکانه‌های ارزی وضعیت کسب و کار به سمت بدتر شدن رفت، تصریح کرد: در پاییز ۹۷ وضعیت بد کسب و کار در بدترین وضعیت قرار گرفت و پس از آن یک مقدار حرکت برگشت پیدا کرده است و در زمستان سال گذشته عدد فضای کسب و کار کشور به ۶.۲۷ و در بهار امسال به ۶.۱۷ رسید .

وی خاطرنشان کرد: غیرقابل پیش بینی بودن قیمت مواد اولیه، عرضه کالا و محصولات قاچاق، دشواری تأمین مالی، بی ثباتی سیاست‌ها و قوانین و تولید و عرضه نسبتاً آزاد کالاهای غیر استاندارد و تقلبی در بازار ۵ عاملی است که منجر به نامطلوب شدن فضای کسب و کار در لرستان شده است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.