نائب‌رئیس اتاق ایران گفت: سیاست‌های دولت باید منجر به افزایش تولید و تقاضا شود.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، حسین سلاح‌ورزی در آئین بزرگداشت روز صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران و معدنکاران، اظهار کرد: افزایش توان تولید در گرو حل مشکلات بخش صنعت است.
وی با اشاره به اینکه تقاصا در نظام تولید مستلزم مجموعه‌ای از سیاست‌های بانکی تجاری و اعتباری است، اضافه کرد: سیاست‌های دولت باید منجر به افزایش تولید و تقاضا شود.
نائب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه در بخش عرضه به دلیل محدودیت منابع بانک‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی مشکل مالی است.
سلاح‌ورزی با ذکر این مطلب که سهم بخش تولید از سر جمع تسهیلات کشور کاهش پیدا کرده‌ و به کمتر از ۱۳ درصد رسیده است، ادامه داد: به دلیل تورم بیش از حد، تسهیلات تزریق شده نتوانسته مشکلات مالی بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی را برطرف کند کمااینکه افزایش ارز نیز به این مشکلات اضافه شده است.
وی با ذکر این مطلب که بخشی که می‌توان در آن گشایش داشت بهبود فضای کسب و کار است، اضافه کرد: نارضایتی‌های بخش تولید برخی مقررات و فضای کسب و کار است.
نائب‌رئیس اتاق ایران با اشاره به اینکه کمک به تولید مستلزم کاهش موانع و تسهیل موانع کسب و کار است، اضافه کرد: بسته رونق تولید و راهکارهای حل مشکلات اقتصادی استان تدوین و ارائه می‌شود البته اجرای آن مستلزم اراده دستگاه‌های اجرایی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.