مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان‏ گفت: تورهای گردشگری خطوط قرمز را برای حفظ طبیعت رعایت کنند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در نشست با فعالان محیط زیستی استان که با عنوان «اکوتوریسم؛ صنعت سبز» برگزار شد، اظهار کرد: موضوع اهمیت محیط‌زیست و توجه به آن مقوله عمومی شده و در دستورکار همه سیاست‌گذاران، سیاست‌مداران و مدیران اجرایی است.

وی با بیان اینکه لرستان استانی کم‌نظیر در حوزه تنوع زیستی است، ادامه داد: لرستان از محدود استان‌هایی است که علی‎رغم مساحت کوچک تنوع زیستی بالایی به دلیل تنوع اقلیمی خوب دارد.

فتحی بیرانوند ‏خاطرنشان کرد: آبشارها، مناطق تحت مدیریت، جنگل‌ها و... جاذبه‌های کم‌نظیری در لرستان شکل داده ولی این استان را علیرغم آنچه شایسته است به دنیا معرفی نکردیم ولی در حال شناساندن آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان افزود: باید سیاست‌های محیط زیستی در کشور تغییر یابد تا منابع محیط زیستی حفظ شده و از آن‌ها در جهت استفاده مفید بهره ببریم.

وی یادآور شد: خطوط قرمزی برای تورها داریم که اگر به‌خوبی قوانین محیط زیستی را اجرا کنند رابطه ‏ متقابل خوبی با آن‌ها داشته باشیم.

فتحی بیرانوند خاطرنشان کرد: این تورها ضمن اینکه می‌توانند لرستان را به‌خوبی به گردشگران معرفی کنند، باید فرهنگ لازم را رعایت کنند. تورها در چارچوب طبیعت‌گردی مسئولانه گردشگران را در رابطه با مناطق تحت مدیریت توجیه کنند.‏

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان ‏ یادآور شد: اکوتوریسم به‌عنوان اقتصادی که می‌تواند زندگی مردم را زیرورو کند روزبه‌روز در دنیا مطرح‌تر می‌شود.

وی گفت: استان لرستان در آینده گردشگری با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

فتحی بیرانوند افزود: هیچ استانی زیبایی‌های لرستان را ندارد و باید این ظرفیت‌ها را به‌خوبی معرفی کرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.