سرپرست فرمانداری پلدختر گفت: بر اثر لایروبی نشدن برخی رودخانه‌ها، آب تغییر مسیر داده که دستگاه‌های متولی باید سریع‌تر در این خصوص اقدام کنند.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، علی سیف در جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: آمار هواشناسی نشان می‌دهد بارندگی‌های امسال در وضعیت اقلیم لرستان خارق‌العاده بوده و خسارات زیادی وارد کرد که بیش از حد انتظار بود و جبران آن برای دولت مشکل است.
وی با یادآوری اینکه سیل به زیرساخت‌های اصلی شهرستان پلدختر بالغ بر 330 میلیارد تومان خسارت وارد کرد، افزود: همچنین 340 میلیارد تومان خسارت در حوزه شهری و 6668 واحد تجاری و مسکونی در سطح شهرستان هم آسیب دید که از این تعداد 4208 واحد مربوط به پلدختر و مابقی در معمولان بوده است.
سیف اضافه کرد: در حوزه کشاورزی بیش از 1400 میلیارد تومان خسارت و در بخش راه نیز 68 کیلومتر از راه‌های اصلی به صورت 100 درصد تخریب شد.
سرپرست فرمانداری پلدختر یادآور شد: 70 دهنه پل نیز در سطح شهرستان بین 70 تا 100 درصد تخریب شد که برخی از پل‌ها بازسازی یا احداث شده است.
سیف با اشاره به فاصله تا آغاز بارندگی‌ها، تصریح کرد: از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که عملیات احداث دیواره‌های ساحلی در اسرع وقت آغاز شود که در پلدختر شروع شده و روند خوبی دارد و انتظار می‌رود در معمولان و روستاهای دیگر نیز این وضعیت سامان یابد.
وی بیان کرد: بر اثر لایروبی نشدن برخی رودخانه‌ها، آب تغییر مسیر داده که دستگاه‌های متولی باید سریع‌تر در این خصوص اقدام کنند.

سیف گفت: در محور قدیم پلدختر-خرم‌آباد که رانش، آب‌شکستگی و غیره داشته، انتظار می‌رود که تعمیر آن در دست اقدام باشد.
سرپرست فرمانداری پلدختر با اشاره به وجود برخی مشکلات ازجمله در حوزه کشاورزی، آنتن‌دهی و غیره، افزود: بحث تأمین گازوئیل را برای بهره‌برداران بخش کشاورزی داریم که اگر این مشکل حل نشود، مشکلات این حوزه بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.