فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: قرارگاه خاتم ۲۵۰۰ میلیارد پروژه در لرستان در دست اجرا دارد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، سعید محمد در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان، اظهار کرد: این قرارگاه 2500 میلیارد تومان طرح در لرستان در دست اجرا دارد که این طرح‌ها در قالب 8 قرارداد و با اشتغالزایی یک ‎ هزار و ۵۰۰ نفر در دست اقدام هستند و پیش از این نیز ۱۹ طرح در استان تکمیل و بهره‎برداری شده است.

وی تصریح کرد: از 2 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه، قرارگاه خاتم 565 میلیارد تومان مطالبات از استان دارد که این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار این را داشت که در سیلاب لرستان حدود 929 دستگاه ماشین‌آلات و تجهیزات را به همراه یک‎هزار و 800 نیروی انسانی به مناطق سیل زده استان بفرستد.

محمد اضافه کرد: همچنین 180 میلیارد ریال از منابع قرارگاه در استان هزینه شد، ضمن اینکه در خصوص زیرساخت‌‌های مهندسی و بازسازی جاده‌ای به ویژه در معمولان و پلدختر، پل‌های اتصالی بین لرستان و ایلام و همچنین امدادرسانی و نجات اقدامات خوبی از سوی سپاه پاسداران انجام گرفت.

وی از سرمایه گذاری قرارگاه خاتم در پروژه راهسازی خرم آباد- معمولان- پلدختر خبر داد و افزود: طی دو هفته آینده کار در این زمینه آغاز خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) بیان کرد: پروژه آزادراه خرم‌آباد-بروجرد-اراک 134 کیلومتر دارد که قطعات 2، 3 و 4 آن تا ابتدای سال آینده افتتاح شده و 66 کیلومتر از مسیر زیر بار ترافیک خواهد رفت.
محمد ادامه داد: طولانی‌ترین تونل‌های آزادراهی کشور به طول 3 هزار و 100 متر در این محور قرار گرفته که همگی تکمیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه آزادراه خرم‌آباد-بروجرد-اراک برای تکمیل 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: با توجه به فعالیت ۲۷۰ دستگاه ماشین راهسازی و سه کارخانه آسفالت در این طرح روزانه ۶۰ هزار لیتر سوخت مصرف می‌شود که این میزان تا ۳ روز آینده دیگر تأمین نمی‌شود و موجب مشکل خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اظهار کرد: سرانه تخت بیمارستانی در کشور ۱/۷ درصد و در لرستان کمتر است در حالیکه باید به ۴ درصد برسد و به همین منظور همکاری برای اتمام بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی استان ضروری است.

محمد تصریح کرد: مشکلات تخصیص موجب توقف طرح سد معشوره شد در حالی ‎ که قرارگاه ۳۳ میلیارد تومان در این طرح مطالبات دارد و عملیات سد تاج امیر نیز به دلیل همین مشکل و طلب ۳۷ میلیارد تومانی متوقف است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.