معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۴۳ شهر در کشور در طرح بازآفرینی قرار دارند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، سید محمد پژمان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح توسعه امامزاده جعفر(ع) و پیاده روسازی سه راه جعفری با انتخاب مشاور و انعقاد قرارداد و برآورد دقیق هزینه‌ها انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از زمین‌هایی که برای تولید مسکن برای واگذاری به کسانی‎که در بافت فرسوده خانه‌هایشان تخریب می‌شود بازدید و تصمیمات لازم گرفته شد.

مدیرعامل بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: پیاده‎روسازی سه راه جعفری و طرح توسعه امامزاده جعفر مستلزم همکاری بین دولت و بخش خصوصی و مدیریت شهری است.

پژمان اضافه کرد: برای بافت‎های فرسوده تامین اعتبار کرده و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار آنها قرار داده می‎شود.

وی بیان کرد: مردم برای رفاه باید مدیریت شهری را حمایت کنند و هر مقدار که در شهر هزینه شود به نفع خودشان خواهد بود و منجر به افزایش سرمایه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهر سازی  ادامه داد: 2700 محله در کشور با ۱۴۰ هزار هکتار وسعت و ۲۰ میلیون نفر جمعیت در محدوده بافت فرسوده واقع شده است.

پژمان اظهار کرد: امسال ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت برای نوسازی واحدها در محلات بافت فرسوده شهری در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: در محدوده بافت فرسوده و بازآفرینی بحث‌های زیر ساختی و زیر بنایی نیز انجام می‌شود و ۸۰۰ پروژه در سطح کشور در جریان ساخت داریم.

مدیرعامل بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: از محل منابع دولتی که تأمین شده در قالب تبصره ۱۸ دولت 1500 پروژه نیز آغاز عملیات اجرایی و انعقاد قرارداد انجام شده که امید می‎رود در مجموع 2300 پروژه در کشور برای رفاه حال مردم در محلات فرسوده انجام شود.

پژمان اضافه کرد: برای محلات فرسوده و بازسازی خانه‌ها از منابع دولتی پول در اختیار بانک‌های مسکن قرار دارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۹ درصد و اگر مردم بیشتر تسهیلات بخواهن دتا ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ ۱۸ درصد به آنان پرداخت می‌شود.
وی بیان کرد: ۵۴۳ شهر در کشور که بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت داشته و با ۱۴۰ هزار هکتار وسعت در طرح بازآفرینی قرار دارند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.