مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: سال گذشته 20 هزار نفر از خدمات مراکز ماده 15 ما بهره‎مند شدند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، فاطمه زهرا توکلی در دیدار با سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه بهزیستی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب بوده که با هدف حمایت از محرومین، مستضعفین و اقشار آسیب‌پذیر ایجاد شده است، افزود: در طی این 31 سال بهزیستی از یک سازمان حمایتی صفر به یک سازمان تخصصی تبدیل شده است و جزو معدود سازمان‌های حمایتی هستیم که در هر سه حوزه پیشگیری، درمان و توانمندسازی و بازتوانی فعالیت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در این سازمان 50 هزار معلول، 8800 زن سرپرست خانوار در قالب 14 هزار نفر، 9 هزار سالمند، یک‌هزار کودک بدسرپرست، بی‌سرپرست و یا کودک کار از خدمات سازمان استفاده می‌کنند و البته فراتر از آن علاوه بر جامعه هدف خودمان افراد خارج از سازمان بهزیستی، یعنی افراد تحت پوشش را نیز خدمات می‌دهیم.

این مسئول بیان کرد: در بحث پیشگیری از معلولیت‌ها، آگاه‌سازی معلولیت، مشاوره ژنتیک و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، سال گذشته 40 هزار دانش‌آموز در بحث آگاه‌سازی معلولیت‌ها از خدمات ما بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه سال گذشته در استان 4300 نفر از خدمات ژنتیک ما بهره مند شدند و بیش از 5000 نفر نیز مورد غربالگری ژنتیک قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در حوزه درمان عضو شورای مبارزه با مواد مخدر هستیم، در بحث درمان اعتیاد به عنوان یک آسیب جدی حداقل 65 مرکز ماده 15 را داریم که معادل 20 هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده کردند.

وی گفت: توان‌بخشی و توانمندسازی 50 هزار معلول را داریم که 1700 نفر از آنها در مراکز روزانه ما خدمات توان‌بخشی دریافت می‌کنند و حدود 800 نفر آنها ر مراکز شبانه‌روزی خدمات مراقبتی را دریافت می‌کنند.

توکلی توانمندسازی موضوع اشتغال و کاریابی را برای مددجویان از دیگر وظایف این سازمان عنوان کرد و ادامه داد:  سال گذشته بیش از تعهد اشتغالمان که 1500 نفر بود 1645 نفر را بتوانیم شرایط را برای اشتغال آنها فراهم کنیم.

وی بیان کرد: یکی از ابعاد توانمندسازی مسکن است که پارسال 310 واگذاری مسکن داشته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه این تلاش‌ها منجر شد در رنکینگ 11 دفتر در سطح کشور در ارزیابی عملکرد رتبه عالی و برتر را کسب کنیم که مرهون زحمات مجموعه مدیران توانمندی است که در کنار هم فعالیت دارند، یادآور شد: در بحث سیل، یکی از سازمان‌هایی که در بحث مداخلات فاز اول که کمک‌های معیشتی بود ورود جدی داشتیم و هم در بحث مداخلات روانی و اجتماعی که آمارها برای دفتر معاونت سیاسی امنیتی استان ارسال شده است.

توکلی با بیان اینکه در مناطق سیل زده علاوه بر کمک‌های نقدی و غیرنقدی، آنچه را که همچنان درگیر آن هستیم مداخلات روانی اجتماعی بود که از طریق توسعه پایگاه‌های اجتماعی، مداخلات را داریم هدایت می‌کنیم، بیان کرد: در بحث بازسازی واحدهای اداری ما که آسیب دیده بود، اداره بهزیستی شهرستان دوره در فضایی امن تر و اورژانس اجتماعی این شهرستان را بازسازی می‌کنیم؛ همچنین اداره بهزیستی پلدختر، مجتمع‌های روستایی مورانی، معمولان، دمرود را در حال بازسازی داریم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.