نائب رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با تأکید بر لزوم همه پرداخت زکات و وجوهات شرعی در جامعه گفت: پرداخت وجوهات شرعی فقر را ریشه‌کن و سفره نیازمندان را رونق می‌بخشد.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند به آثار و فضائل پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و با ذکر این مطلب که زکات فقر را ریشه‌کن می‌کند، اظهارکرد: پرداخت زکات و وجوهات شرعی موجب رونق بخشیدن به سفره و نان فقرا و نیازمندان می‌شود.
وی با بیان اینکه زکات صورت‌های مختلفی دارد و گاهی مایه تزکیه و پاکی انسان است، اضافه کرد: گاهی زکات همراه با نماز به‌کار رفته است هم‌چنان که در آیات قرآن این دو واجب الهی در کنار هم تکرار شده‌ است.
حجت‌الاسلام دریکوند با بیان اینکه گاهی زکات و پرداخت آن برای قبل از نماز وارد شده است، تصریح کرد: نمونه پرداخت زکات قبل از نماز، زکات فطره است که باید قبل از نماز عید فطر پرداخت شود.
نائب‌رئیس شورای هیئات مذهبی کشور به تاکید ائمه‌اطهار بر لزوم پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: در روایتی از امام معصوم آمده است که هیچ مالی در دریا و صحرا تباه نمی‌شود مگر آن که زکات آن پرداخت نشده است.
رئیس شورای هیئات مذهبی لرستان با طرح این سؤال که متقین از دیدگاه قرآن چه کسانی هستند، بیان کرد: شاخصه‌های متقین از دیدگاه قرآن بیان شده است به‌طوری‌که از دیدگاه قرآن، متقین کسانی هستند که نماز را برپا می‌دارند، زکات پرداخت می‌کنند و ایمان به غیب دارند کمااینکه غیب در این‌جا به چند معنا به‌کار رفته است گاهی غیب، ایمان به برزخ و روز قیامت و گاهی غیب، ایمان به امام غائب و وجود امام زمان(عج) معنا می‌شود.
وی با بیان اینکه کشاورزان باید در فصل برداشت محصول نسبت به پرداخت زکات دقت‌نظر داشته و مال خود را ایمن کنند، اضافه کرد: زکات مصارف گوناگونی دارد، گاهی زکات برای نیازمندان و گاهی برای مساکین وارد شده است کمااینکه مساکین کسانی هستند که زندگی آن‌ها به سختی می‌گذرد.
حجت‌الاسلام دریکوند کمک به پرداخت مهریه و جرائم غیرعمد و آزادی زندانیان غیرعمد را از دیگر مصارف زکات برشمرد و ادامه کرد: گاهی زکات هم می‌تواند برای در راه‌ماندگان و کسانی‌که در راه مانده‌اند مصرف شود.
نایب‌رئیس شورای هیئات مذهبی کشور با اشاره به اینکه زکات باعث برکت زندگی و مال انسان است، افزود: بهترین نوع مصرف زکات این است که در محل و برای اقوام خود انسان مصرف شود کمااین‌که هدف نهایی پرداخت زکات ریشه‌کنی فقر است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.