معاون عمرانی استانداری لرستان از تعیین حریم ۲۵ ساله رودخانه شهر پلدختر و همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر این رودخانه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، احمد مرادپور در حاشیه جلسه کمیسیون ماده 5 پلدختر، اظهار داشت: مشکلات شهرداری با مردم و بحث تملک و اختصاص زمین مورد نیاز برای احداث منازل مسکونی سیل زدگان بود.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته در این جلسه، از این به بعد شهرداری می‌تواند برای مردم در مناطقی که اختلاف بین شهرداری و مردم وجود داشت پروانه صادر کند، افزود: یکی دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه زمین هایی که قبل از سیل ساخته شده نبودند، بود که برخی از آنها کاربری مسکونی و برخی نیز کاربری زراعی دارند.

معاون عمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه برخی از زمین ها در محدوده شهر پلدختر بوده اند، اما کاربری آنها زراعی بوده است، افزود: زمین های کشاورزی، باغات و… که در حریم جدید رودخانه قرار دارند در این حریم باقی می مانند و مابقی آنها در مالکیت، مالک قرار خواهد داشت.

با اشاره به اینکه تعیین حریم جدید رودخانه در شهر پلدختر ۲۵ ساله در نظر گرفته شده است، افزود: این حریم رودخانه تغییر نخواهد کرد و ما دیگر در حریم رودخانه ساخت و سازی نخواهیم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.