نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس از عدم شفاف‌سازی و پاسخگوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در اعتراض باشگاه خیبر در بحث تبانی در لیگ یک پس از سه سال به‌شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر محمد بیرانوندی در جمع خبرنگاران گفت: این روزها برخی از دوستان فدراسیون در ارتباط با مشکلات و حواشی پیرامون جام حذفی در ورزشگاه شهدای فولاد چنان کاسه داغ‌تر از آش شده‌اند که خود عامل اصلی حواشی در فوتبال و ورزش شده‌اند.

وی افزود: از آقای تورک و کمیته اخلاق فدراسیون که به خود اجازه می‌دهند ارکان اصلی فدراسیون را با بیانیه خارج از عرف و وظیفه زیر سؤال می‌برند سؤال‌های بی‌پاسخ بی‌شماری دارم.

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای تورک لطفاً به‌صورت شفاف برای مردم لرستان پاسخ دهید چرا پس از سه سال از اعتراض باشگاه خیبر خرم‌آباد در ارتباط با تبانی و برخی حواشی غیرقابل‌قبول لیگ یک فوتبال که منجر به حذف تنها نماینده لرستان به‌ناحق از لیگ دسته اول شده پاسخگو نیستید؟

وی بیان کرد: چرا جواب اعتراض باشگاه خیبر خرم‌آباد در ارتباط با 5 دیدار منجر به تبانی تیم نورچشمی با برخی تیم‌ها چه منفی و چه مثبت پاسخی داده نشد ولی با نگاه تبعیض‌آمیز برای فلان باشگاه رأی چند روزه صادر می‌کنید.

بیرانوندی تصریح کرد: کمیته اخلاق و آقای تورک که در فوتبالی بودن وی باید شک کرد در کمتر از یک ماه به برخی از حواشی و تبانی‌ها در فوتبال پاسخ می‌دهد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس تصریح کرد: به‌راستی آقای تورک شما می‌دانید خیبر شناسنامه فوتبال غرب کشور یادگار بیش از 6200 شهید لرستان و سمبل مقاومت و جان‌فشانی‌های رزمندگان لرستانی در هشت سال دفاع مقدس است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: آیا شما می‌دانید سردار شهید حسین هزاوه یادگار شهدای چوار در زمین مقدس فوتبال کاپیتان خیبر بود؟

بیرانوندی افزود: ورود و تخریب بی‌پایه و اساس تورک و کمیته اخلاق در بحث فینال جام حذفی و تخریب سازمان لیگ تنها بیان‌کننده عدم اشراف وی به فوتبال و ارکان فدراسیون است و از وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال انتظار دارم با ورود منطقی به این پرونده به وضعیت یک بام و دوهوای کمیته اخلاق سامان دهد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس افزود: تورک باید نسبت به جایگاه و وظایف خود آگاه باشد و در آرای خود انصاف و عدالت را  رعایت کند.

بیرانوندی تصریح کرد: باید بپذیریم وزارت ورزش نقش اصلی را در ضعیف شدن فوتبال دارد؛ یک‌زمانی دخالت درست است و با خبره‌گری و دانش و تخصص صورت می‌گیرد ولی وقتی افرادی که اصلاً نمی‌دانند ورزش کجاست، انتخاب می‌شوند و سر کار می‌آیند، در فدراسیون‌ها هم دخالت می‌کنند شما مطمئن باشید که ما بدتر از این را هم خواهیم داشت.

بیرانوندی گفت: تا احقاق حق تضییع شده خیبر و عدم پاسخ شفاف کمیته اخلاق و شخص تورک ساکت نمی‌نشینیم و در صورت عدم پاسخ در روزهای آتی وزیر ورزش باید در مجلس پاسخگوی مجمع نمایندگان لرستان باشند.

وی با انتقاد از نگاه قومی قبیله‌ای و عدم پاسخگوی و سیاه‌نمایی کمیته اخلاق در آرای خود خواستار عزل تورک از کمیته اخلاق و پاسخگویی به شکایت باشگاه‌های فوتبال کشور بدون در نظر گرفتن برخی حواشی پشت پرده فوتبال شد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.