مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری لرستان از توانمند سازی ۶۰ زن سرپرست خانوار در پلدختر خبرداد و گفت: بازسازی مناطق سیل زده پلدختر نیازمند عزم جدی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، ناهید پرویز پور در دیدار با سرپرست فرمانداری پلدختر با اشاره به مشکلات پلدختر در پساسیل، اظهار داشت: بازسازی مناطق سیل زده پلدختر نیازمند عزم جدی است.

وی با اشاره به فعالیت های گروه های مردم نهاد در سیل اخیر، افزود: خیرین و گروه های مردم نهاد ظرفیت های خوبی بودند که در سیل اخیر به خوبی به سیل زدگان خدمات رسانی کردند.

پرویزپور تصریح کرد: در بررسی وضعیت زنان در بخش زنان که امروز داشتیم متوجه برخی کاستی ها در حوزه درمان معمولان شدیم که امیدواریم بر طرف شوند. 

وی با تاکید بر لزوم استقرار پزشک زنان و اطفال و تزریقات خاص زنان در درمانگاه معمولان، خاطر نشان کرد: اوقات فراغت و امکانات تفریحی و ورزشی زنان باید در برنامه ریزی های متولیان در دستور کار قرار گیرد زیرا در مناطق سیل زده پلدختر ایجاب می کند برای جلوگیری از تبعات منفی سیل این موضوع به طور ویژه در برنامه ریزی ها لحاظ شود.

پرویزپور از شناسایی زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش هیچ نهادهای حمایتی نبودند، خبر داد و گفت: به صورت موردی و با کمک خیرین به آنها کمک می شود ضمن اینکه هزینه های تحصیلی و معاش آنها به مدت یکسال  از سوی خیرین تامین می شود.

مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری لرستان ادامه داد: به دنبال مرحله دوم کمک ها و اقدام های لازم در زمینه امور بانوان در مناطق سیل زده به منظور جلوگیری از آسیب هایی مانند استرس، افسردگی و مشکلات خانوادگی هستیم.

پرویز پور گفت: یک روستا در  پلدختر در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان پایلوت انتخاب شده است که کارگاه های آموزشی در رابطه با مهارت های ۱۰ گانه زندگی در کنترل خشم، مقابله با بحران خودکشی و امثال آن در این روستا اجرایی می شود.

وی با اشاره به برنامه توانمند سازی اقتصادی زنان بی سرپرست،یادآورشد: الگوی نوین مشاغل خانگی در این زمینه در دستور کار امور بانوان استانداری لرستان است که سهمیه پلدختر ۶۰ نفر بود اما قرار شد ۲ برابر این ظرفیت را شناسایی و اعلام کنند.

پرویزپور بیان کرد:  با توجه به نیاز سنجی زنان در حوزه پلدختر و معمولان آموزش های لازم توسط جهاد دانشگاهی مرتبط با علاقمندی آنان آموزش داده می شود.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری لرستان  خاطر نشان کرد: در پایان دوره گواهی مهارت برای آموزش دیدگان صادر می شود و اموربانوان به دنبال این است که توسط معاونت زنان تسهیلاتی در اختیار آموزش یافتگان که موفق به کسب مجوز مهارتی شدند قراردهد.

 گفت: هدف از اجرای این طرح ایجاد زنجیره‌ای از تولید است تا بتوان با همکاری شرکت‌های پشتیبان دستاوردهایی که زنان تولید می کنند به فروش برسند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.