به گزاش ایرنا، مهرداد فتحی بیرانوند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: یک بهله عقاب از نوع سارگپه که به علت مصدومیت از ناحیه بال دچار آسیب شده و توانایی پرواز را از دست داده بود که توسط آقای رضا رستمی ساکن روستای دره بادام و از دوست داران حیات وحش، به اداره محیط زیست شهرستان چگنی تحویل داده شد.
وی افزود: این پرنده پس از بررسی میزان آسیب دیدگی، جهت تیمار، مداوا و در نهایت رها سازی تحویل مرکز قرنطینه حیات وحش کلدر می شود.
فتحی بیرانوند با تشکر از همکاری فعالان زیست محیطی از تمامی شهروندان خواست در صورت برخورد با حیات وحش آسیب دیده موضوع را با سامانه 1540 اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به کمک رسانی به حیات وحش اقدام شود.

** 6 بهله جوجه جغد توسط دوستداران حیات وحش لرستان نجات یافت
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهارداشت: فردی در یکی از روستاهای ازنا به هنگام تخریب خانه قدیمی خود متوجه رفت و آمدهای مستمر یک بهله جغد بالغ و 6جوجه جغد در لابه لای آوار ریخته شد.
وی اضافه کرد: فرد روستایی جهت آسیب نرسیدن به جوجه جغدها کار را تعطیل نموده و جوجه ها را با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جهت تیمار و نگهداری به آقای کریوند از دوست داران حیات وحش این شهرستان تحویل داد.
فتحی بیرانوند ادامه داد: با توجه به شروع فصل زادآوری بسیاری از پرندگان باید از نزیک شدن به لانه آن ها و جابه جایی جوجه هایشان به شدت اجتناب کرد و در موارد خاص موضوع به ادارات محیط زیست اطلاع رسانی شود.
7274/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.