علی محمد قهرمانی روز پنجشنبه در حاشیه این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره کتابخانه‌های عمومی پلدختر با هدف ارتقای روحیه نشاط و شادابی در بین کودکان و نوجوانان و جلوگیری از آسیب های روانی بین آنها در مناطق سیل زده به ویژه در روستاهای این محروم است که کتابخانه این شهرستان اقدام به اجرای طرح بهار مهربانی در بهار قرآن کرده است.
وی افزود: این طرح به منظور ایجاد انگیزه در ادامه مسیر زندگی پس از تحصیل و جهت التیام بخشی از آلام مردم ُسیل زده به ویژه کودکان و نوجوانان در روستاهای درگیر اجرا می‌شود.
رئیس اداره امور کتابخانه های عمومی پلدختر ضمن همدردی با خانواده‌های سیل زده بیان کرد: ایران اسلامی بلاهای طبیعی زیادی به خود دیده اما همواره در مقابل تمام این سختی ها، مرارت ها و خطرات ایستادگی کرده که این مقاومت تنها مدیون احساس همدردی و نوعدوستی ایرانیان است.
وی نوع دوستی را نهفته در فرهنگ دیرپای مردم ایران دانست و اضافه کرد: امسال در جریان و وقوع سیل فروردین ماه سال جاری همراهی و همدردی ملت نجیب و شریف ایران با مردم سیل زده پلدختر را شاهد بودیم.
قهرمانی ادامه داد: این فرهنگ نوع دوستی در ایران درس برادری به جهانیان می دهد و دراین برنامه از تمامی کسانی که از اقصا نقاط کشور به یاری مردم سیل زده پلدختر شتافتند قدردانی می شود.
وی افزود: مجموعه کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌های فرهنگی متنوعی در مناطق سیل ‌زده کشور به ویژه لرستان در قالب این طرح را اجرا می‌کند تا مرهمی برای بخشی از دردهای خانوادهای سیل زده به ویژه کودکان و نوجوانان باشد.
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی پلدختر گفت: بر این اساس مجموعه این اداره در راستای برداشتن گامی هر چند کوچک جهت غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در جمع صمیمی مردم سیل زده روستای دمرود حضور پیدا کرد.
وی اضافه کرد: در اجرای این طرح برنامه‌های متنوعی مانند اجرای سرود ملی، تقلید صدا، بازی های بومی محلی، ایستگاه متل خوانی، جشن تولد برای کودکان، کارگاه قصه گویی و مسابقه نقاشی برگزار و با اهدای اسباب بازی از همه شرکت‌کنندگان تجلیل شد.
7272/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.