به گزارش ایرنا، جعفر بدری روز چهارشنبه درنشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سالن جلسات دادگستری لرستان بیان کرد: حادثه سیل لرستان غیر قابل پیش بینی بود و تمام دستگاه ها، نیروهای نظامی، انتظامی و جهادی در این راستا تلاش بسیار زیادی داشتند.
وی اظهار داشت: سیل لرستان غافلگیرانه بود و برخلاف دیگر نقاط که به تدریج ایجاد شد در این استان فرصت فکر کردن و جمع آوری وسایل به مردم نداد و در این راستا مدیریت به خوبی انجام شد.
وی ادامه داد: مشکلات اجرایی مربوط به کمبود امکانات در استان و پشتیبانی ها بود و امید است اکنون برنامه ریزی های جدی تری انجام شود.
رئیس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: هنوز برخی چادرها در کنار جاده ها دایر است و با توجه به فرارسیدن فصل گرما در این مناطق زندگی در این چادرها بسیار سخت است.
وی ادامه داد: واحدهای تخریبی و روستاهای در حال جابجائی باید مکان قبلی زندگی افراد تعیین تکلیف شود که باعث معضلات و هزینه های جدیدی نشود.
بدری اظهارداشت: اسناد این واحدها باید به دولت یا شهرداری واگذار شود وتعیین تکلیف قطعی شوند.
وی با تاکید بر اینکه قراردادهای دستگاه ها و شهرداری ها باید شفاف باشد، بیان کرد: شورای شهر به منظور جلوگیری از اقدامات خودسرانه شهرداری ها تشکیل شده است و در این راستا باید نظارت کامل انجام شود و شهردار باید قراردادها را شورای شهر مصوب کند.
بدری گفت: در این راستا قراردادی جهت احداث هتل چهار ستاره در شهرداری بروجرد 13 سال پیش بدون مصوبه شورای شهر منعقد شده که تاکنون در این راستا اقدامی نشده است.
وی افزود: براین اساس ۲۰ هزار متر زمین را در سال ۸۵ قرارداد بسته‌اند که الان دادگاه تحقیق کرده تعهد اجرا نشده، اداره بازرسی گزارش کرد و هفته گذشته دادگاه بروجرد زمین را به شهرداری برگشت داد.
وی یاد آور شد: در خرم آباد نیز زمین چهار هزارو 500 متری در اختیار فردی بود که مدت‌ها بلاتکلیف رها شده و در هفته گذشته دادگاه رأی فسخ قرارداد این زمین را نیز صادر کرد.
رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: هر قراردادی در هر دستگاهی تنظیم می‌شود باید بازرسی در جریان باشد.
وی افزود: ارزش این اراضی در بروجرد 2 هزار میلیارد ریال و در خرم آباد800 میلیارد ریال بوده که مالکیت انها به دولت برگشت.
رئیس کل دادگستری لرستان بر ضرورت ساماندهی بنگاه‌های املاک تاکید کرد و ادامه داد: صلاحیت بنگاه‌های املاکی که تبدیل به پایگاه کلاهبرداری برای اشخاص می‌شود باید بررسی و آموزش داده شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت املاک بالا رفته است، اظهارداشت: برخی بنگاه‌ها برای دلالی و واسطه گری در معاملات درست نشده اند بلکه برای کلاهبرداری از افراد ناآگاه است ایجاد شده اند.
بدری بیان کرد: مردم از وضع افزایش قیمت مسکن، ناراضی هستند چرا که اجاره و قیمت املاک به ویژه در خرم آباد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: جهش قیمت مسکن ناشی از تقاضای زیاد نیاز مردم نیست، این جهش ناشی از دلالی است.
رئیس کل دادگستری لرستان گفت: افزایش قیمت ها بی رویه است و بنگاه‌ها باید ساماندهی شود تا این افزایش قیمت را متوقف کنیم.
وی با اشاره به اینکه در برخی بخش‌ها خلاء نظارتی وجود دارد، اظهار داشت: در نظارت ها نقطه کوری نباید داشته باشیم، در فعالیت‌های دولتی، عده‌ای سو استفاده می‌کنند و در نهایت به ضرر دولت و اداره تمام می‌شود.
7274/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.