به گزارش ایرنا، احمد مرادپور روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک استان افزود: در حالیکه خیابان های شهر تعریض نشده اما همچنان به حجم خودرو افزوده می شود به نحوی که مرکز خرم آباد طی سال های گذشته به حالت انفجار رسیده است.
وی تصریح کرد: باید طرح های شهرسازی را با توجه به تعریف شهر و ظرفیت های موجود اجرا کرد برای نمونه چنانچه طرح های گردشگری بدون توجه به مباحث ترافیکی اجرا شود، در درازمدت موجب عدم استقبال گردشگران خواهد شد.
وی گفت: طرح اجرای یک کمربندی از آرامستان عمومی شهر به سمت فلک الدین و عبور یک جاده از کوه اطراف خرم آباد پشنهاد شده و در مراحل پایانی طراحی است که چنانچه عملیاتی شود حجم بالایی از ترافیک مسیر از جمله خیابان حافظ کم می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: با توجه به اعتبار بسیار بالا برای اجرای این کمربندی، در صورت تصویب طرح نهایی، اجرای آن به صورت فازبندی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
مرادپور همچنین از وضعیت بهسازی پل های درون شهری خرم آباد انتقاد کرد و گفت: پل های آسیب دیده از سیل باید به زودی تعیین تکلیف شوند.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت خیابان ها و معابر خرم آباد اظهار داشت: پل تازه تاسیس حاج عمران باید هرچه سریعتر زیر بار ترافیک قرار گیرد و در صورت نیاز، اقدام اجرایی به صورت شبانه روزی برای آماده سازی طرح در دستور کار قرار گیرد.
وی اضافه کرد: مشکل مسیل کنار پل آیت الله کمالوند نیز باید توسط شهرداری برطرف شود چراکه این پل آسیب ندیده و انسداد این مسیر موجب نارضایتی مردم شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: پل بهداری نیز پس از سیل توسط شهرداری مسدود شده و تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته در حالی که اگر این سازه دارای مشکل و آسیب است باید تا این زمان کار بهسازی و تعمیر انجام می شد و در غیر اینصورت بایستی بازگشایی شود تا با انجام مطالعات تکمیلی و در صورت نیاز، یک سازه فلزی جایگزین آن شود.
مرادپور اظهار داشت: با گذشت 45 روز از سیل، پل های مسدود شده نه تعمیر و نه بازگشایی شده اند که این امر قابل قبول نیست بنابراین مدیران شهرداری باید هرچه سریع تر نسبت به این موارد و تقویت ارتباط های شهری تصمیم گیری کنند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.