به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید درسالن جلسات معاونت امور اقتصادی استانداری افزود: مجوز بهره برداری از شهرک پتروشمی استان صادر شده که در این راستا همکاری شرکت شهرک های صنعتی و تعامل بانک های استان نقش قابل توجهی در این امر داشت.
امیری با بیان اینکه اکنون پتروشیمی استان در حال فعالیت است و چند طرح نیز در دست اجرا است ادامه داد: 400 نیروی در راستای ساخت و ساز این طرح ها مشغول به کار هستند که با بهره برداری این طرح ها حدود 500 نفر اشتغال مستقیم و دائم در سطح استان ایجاد می شود.
امیری اظهار داشت: کارخانه پرس از واحدهای تعطیل استان بود که به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون در حال پیگیری بهره برداری است که در راستای توسعه و اشتغال استان نقش موثری دارد.
وی با اشاره به اینکه کارخانه یخچالسازی از واحدهای تعطیل استان بود ادامه داد:با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام این واحد تولیدی تا 20 روز آینده اولین سری تولید را وارد بازار می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان به احیاء شرکت صدر فولاد اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی در مرحله نقل و انتقالات است و با حضور سرمایه گذار جدید به زودی وارد چرخه تولید استان می شود.
وی افزود: کارخانه الکل فجر به سرماهی گذار جدید واگذار شده و مشکل بانکی آن برطرف و به سرمایه گذار دارای اهلیت واگذار شده و بدهی بانک ها در حال تصفیه است.
وی با تاکید بر عزم اراده حمایت از تولید و سرمایه گذاری در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: سرمایه گذاران باید پای کار باشند و صرفه عملی برای شروع کار داشته باشند.
امیری گفت: بانک ها در راستای احیا و رونق واحدهای تولیدی استان تعامل بسیار خوبی دارند و تاکنون سرمایه گذاری را به دلایل غیر منطقی پاسخ رد نداده اند.
وی افزود: همه بانک های استان آمادگی تعامل و همکاری با سرمایه گذاران برای تصفیه حساب و بخشش جریمه بانک ها را با اخذ مصوبه کشوری دارند و اصل وام ها و سود را وصول می کنند.
امیری اظهار داشت: اگر فردی نیز آمادگی پرداخت بدهی ندارند هیچگونه موردی مبنی بر فرافکنی در راستای عدم همکاری بانک ها نباید ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بر لزوم حمایت از تولیدگنندگان استان تاکید کرد و گفت: با رعایت ماده 19 قانون کسب و کار اولویت خرید در شرایط برابر با تولیدکنندگان استان است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.