به گزارش ایرنا، عبدالرضا بازدار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیل فروردین ماه سالجاری یکی از بی سابقه ترین سیل هایی بود که در لرستان به وقوع پیوست و به همه بخش‌های اقتصادی و زیرساخت های کشاورزی خسارت وارد کرد.
وی افزود: دراین سیل بیشتر زیرساخت های کشاورزی، منابع و امکانات کشاورزی لرستان در حاشیه رودخانه ها و همچنین مزارع و باغات به شدت آسیب دید.
بازدارادامه داد: به زیرساخت های بخش دام، طیور و آبزیان بیشترین خسارت وارد شده همچنین حوزه آب و خاک و زیربنایی ( ایستگاه‌های پمپاژ، جاده های بین مزارع، کانال های آبرسانی و آبیاری عمومی، مزارع پرورش ماهی، دام و طیور و آبزیان، زراعت، باغبانی، کلنی های زنبورعسل و مرغداری های) استان آسیب جدی وارد شد.
وی اضافه کرد: بخش کشاورزی لرستان یکی از فعال ترین و پویا ترین بخش های اقتصادی استان در حوزه تولید و درآمد و فعالیت بوده و بیش از 150 هزار خانواده به طور مستقیم دراین حوزه فعال هستند و قطعا خسارات سیل در آمد و ارتزاق مردم را متاثر کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: برنامه هایی در حال اجرا است تا درکمترین زمان ممکن عملیات بازسازی زیرساخت ها انجام و دامنه خسارات نیز به کمترین حد‌‌ ممکن برسد.
3210/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.