عبدالرحیم رحیمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: احیای صنایع راکد و پیشگیری از تعطیلی واحدهای فعال صنعتی از اولویت کاری دولت در سال جاری است و اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید از موئلفه های مهم و در دستور کار دولت است.
وی اظهار داشت: در سالهای گذشته بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی این شهرستان به دلایل مختلف راکد و تعطیل شده و علاوه بر رونق بیکاری چرخ تولید این واحدها متوقف شده که با حمایت دولت و تلاش این فرمانداری مجددا این واحدها احیا خواهند شد.
وی حفظ و تقویت اشتغال موجود و همچنین ارتقای توان تولید کارخانه ها و صنایع با اتخاذ راهکارهای مناسب را از دیگر اولویت های دولت در سال رونق تولید عنوان کرد و افزود: احیاء واحدهای بزرگی مانند سامان کاشی، کاشی جم و استفاده از ظرفیت های کارخانه نساجی و بسیاری دیگر از صنایع این شهرستان از اولویتهای مهم است.
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد با اشاره به بازدید 29 اردیبهشت از واحدهای صنعتی راکد از جمله سامان کاشی بروجرد اضافه کرد: هر واحد صنعتی که 2 سال تعطیل شود احیا مجدد آن نیازمند زمان و صرف سرمایه فراوان است.
رحیمی با اشاره به بخشنامه اخیر دولت برای بخشودگی جرائم کارفرمایان به تامین اجتماعی ادامه داد: کارخانه سامان کاشی هم مشمول این بخشودگی شده و حدود 200 میلیارد زیال از جرائم این کارخانه بخشیده شده که این خود کمک بزرگی به این واحد صنعتی برای احیا مجدد است.
وی یادآور شد: پیگیرهای لازم برای رفع مشکلات کارخانه سامان کاشی صورت گرفته و از دستگاههای خدمات رسان خواسته شده تا 3 ماه به این کارخانه تنفس دهد تا تولید را شروع نماید.
فرماندار بروجرد به مصمم بودن کارفرما برای راه اندازی خط تولید این کارخانه اظهارداشت: حمایت های لازم از این واحد صنعتی انجام خواهد شد و در صورت عدم تمایل کارفرما از راههای قانونی در راستای احیا مجدد اقدام می شود.
رحیمی با بیان لزوم به کارگیری نیروهای قبلی این کارخانه، بیان کرد: تلاش خواهد شد از تخصص نیروهای سابق این واحد صنعتی در جهت رونق و احیا مجدد این کارخانه بهره گیری شود و در صورت فراهم شدن شرایط و رفع مشکلات هشت ماه زمان لازم است تا خط تولید کارخانه سامان کاشی احیا شود.
معاون استاندار و فرماندار بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود ‍با اشاره به بازدید از روند اجرای فاز جدید پروژه میدان میوه و تره بار بروجرد گفت: این طرح مربوط به بخش خصوصی است که حدود ۶۵ درصد پیشرفت کار داشته است.
رحیمی افزود: این طرح مربوط به بخش خصوصی است که در مسائل جانبی مشکلاتی دارد و تلاش شده در کمیته انطباق مطرح شود.
وی اضافه کرد: حجم سرمایه‌گذاری این طرح حدود 110 میلیارد ریال است که برای بهره برداری از ان نیاز به 100 میلیارد ریال سرمایه دیگر است که با بهره برداری از ان 32 مغازه 240متری ایجاد می شود.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.