به گزارش ایرنا، سرهنگ حجت الله ناصرپور روز شنبه در دیدار با فرماندار سلسله در دفتر فرماندار با بیان اینکه مدیریت جهادی تنها رمز عبور از هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بود، اظهار داشت: در زمان دفاع مقدس، رزمندگان بی تکلف خدمت می کردند و مردم نیز در کنار امام خمینی (ره) با شهامت، ایثار و از خود گذشتگی ورود کردند و توانستیم بحران عظیم جنگ تحمیلی را با پیروزی پشت سربزاریم.
وی با تاکید بر اینکه امروز سختی کار بیشتر است، افزود: آنچه می تواند در این راه کمک کننده باشد، حفظ و انتشار ارزش های تولید شده هشت سال دفاع مقدس است.
سرهنگ ناصرپور بیان کرد: تلاش ما این است که حماسه‌ها و ایثارگری‌هایی که شهدا در هشت سال دفاع مقدس خلق کردند را میراث داری و آن ارزش‌ها را حفظ کنیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان اضافه کرد: همه مسئولان به‌ ویژه مدیران فرهنگی باید تلاش کنند ارزش‌های دفاع مقدس را نسل به نسل منتقل کنند زیرا لازمه ایستادن در مقابل دشمنان و حفظ ارزش‌ها و اهداف شهدا است.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی جوانانی که مورد خطاب بیانیه گام دوم انقلاب هستند، باید فکر و ذهنشان به ارزشهای انقلابی مجهز شود در این راستا نیاز به تشکیل هسته اولیه شورای دفاع مقدس است.
وی با تاکید بر اینکه باید نقش الشتر در دوران دفاع مقدس را به رشته تحریر درآوریم، یادآور شد: در این راستا دانشنامه دفاع مقدس لرستان تدوین می شود.
سرهنگ ناصرپور با اشاره به شناسایی 930 مدخل در این رابطه افزود: 11 مدخل از این مجموع تحت عنوان نقش شهرستان ها در دفاع مقدس تدوین می شود.
وی ادامه داد: باید آیندگان بدانند که در دوران دفاع مقدس چه بر ما گذشت، چه ارزشهایی تولید شد و چه جوانان و شهدای شاخصی تقدیم درخت انقلاب گردید.
فرماندار سلسله نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس، اظهار داشت: باید زمینه ای فراهم شود تا نسل فعلی انقلاب اسلامی و جوانان و نوجوانان با رشادت ها و جانفشانی های شهیدان دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.
شریف خسروی با بیان اینکه ایثار و جانفشانی در دوران دفاع مقدس در تاریخ کم نظیر بود، اضافه کرد: صدها هزار شهید و جانباز نثار ارزش ها و آرمان های بلند اسلام و انقلاب اسلامی شد تا امنیت در این کشور برقرار شود.
وی با اشاره به اینکه شهرستان سلسله در دوران دفاع مقدس 296 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد، گفت: باید زمینه ای فراهم شود که در پایگاه فرهنگی که قرار است در ورودی شهرستان ایجاد شود، اطلاعات کلیه شهیدان شهرستان به همراه عکس و وصیت نامه آنان نصب شود تا همه کسانی که از این پایگاه دیدن می کنند با شهدای شهرستان و نقش آفرینی ها و دلاورمردی هایشان در دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.
فرماندار سلسله افزود: شهدا بهترین ها بوده اند و ما هم باید تلاش کنیم که عمل و کردارمان به عمل و کردار آنان نزدیک شود.
7265/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.